طرح پژوهشی "سنجش نگرش در واکسن کرونا" در مشهد در حال اجراست

مشهد- ایرنا- رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح پژوهشی "سنجش نگرش بزرگسالان کشور در باره واکسن کرونا" در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد جعفر صادقی گفت: این طرح با هدف سنجش نگرش گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال در خصوص واکسن کرونا و طراحی مداخلات اثربخش در این زمینه، به سفارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و در مناطق زیرپوشش این دانشگاه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در بحران همه گیری کرونا کلید طلایی در قطع زنجیره انتقال ویروس، پوشش حداکثری واکسیناسیون است افزود: این طرح به صورت کشوری و در ۲۶ دانشگاه به صورت همزمان و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جامعه آماری هزار و ۴۲۰ نفر شامل ۹۵۰ نفر جمعیت شهری، ۲۵۰ نفر جمعیت روستایی و ۲۲۵ نفر سفیر سلامت اجرا می‌شود.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اجرای این طرح مدت ۲ هفته در مناطق زیرپوشش این دانشگاه ادامه دارد. 

وی گفت: پرسشنامه طراحی شده برای این طرح پژوهشی به صورت تلفنی و با رعایت محرمانه بودن اطلاعات شهروندان توسط مراقبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت تکمیل می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر تمامی ۳۳ شهرستان خراسان رضوی از نظر کرونا در وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۹۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۲ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۸۵ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۳۱۲ دُز دوم و ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۹۷۸ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۱۲۶ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۷۵ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۳۲۸ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۲۸۹ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۵۸ هزار و ۹۶۶ نفر را گرفته است. ۲۶۷ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۶۹۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۶۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۷۳ هزار و ۵۶۴ قربانی ویروس کرونا بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران، بر اساس آخرین آمارهای رسمی از فهرست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در جهان را دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha