۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84617869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر ارتقای جایگاه اداره کل راه‌آهن شرق

بیرجند- ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر ارتقای جایگاه اداره کل راه‌آهن شرق در راستای توسعه استان تاکید کرد و گفت: باید ضمن حفظ جایگاه فعلی اداره کل راه‌آهن شرق، به منظور پیشرفت و رشد این زیرساخت مهم گام برداریم.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در حاشیه سفر اخیر به طبس و بازدید از اداره کل راه‌آهن شرق افزود: رشد و پیشرفت راه‌آهن شرق با توجه به موقعیت استقرار آن، می‌تواند به تقویت محورهای توسعه خراسان جنوبی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت راه‌آهن شرق تاکنون مغفول مانده است تصریح کرد: باید با پیگیری‌های لازم در مجموعه کشور، آنچه شایسته راه‌آهن شرق است را محقق کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های استان به‌ویژه شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: برای بهره‌برداری بهینه از این ظرفیت‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و در این راستا تامین زیرساخت‌ها برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری را نیز وظیفه خود می‌دانیم.

وی مهمترین نیاز سرمایه‌گذاران را تامین زیرساخت‌های حمل و نقل دانست و اظهار داشت: بدون تردید راه‌آهن یکی از اصلی‌ترین این نیازهاست که در کاهش هزینه‌های تولید، نقش بسیار مؤثری دارد.

این استان در حال حاضر فقط در شهرستان طبس ایستگاه راه‌آهن دارد.

پروژه ریلی خراسان جنوبی در مسیر بیرجند - یونسی برای اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور نیز در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha