ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند با سیاست‌های تشویقی ­دنبال می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: عزم جدی برای ساماندهی صنوف آلاینده مرکز استان داریم که با تکمیل و ارائه سیاست‌های تشویقی دنبال می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده ­­­روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند افزود: هزینه‌های آماده‌سازی و قیمت واگذاری زمین برای صاحبان صنوف آلاینده موضوع و دغدغه مهمی است که تلاش می‌کنیم با اقدامات لازم تا حدی این دغدغه مردم رفع شود.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و صاحبان صنوف آلاینده این است که هزینه‌های آماده‌سازی باید توسط آنان پرداخت شود در حالی که در این شهرک، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند هم دارای اراضی هستند که آنها هم باید به قدر و سهم خود بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی شهرک را پرداخت کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در این نشست تصمیم‌گیری شد­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ که براساس قیمت کارشناسی روز هزینه‌ها برآورد شود و سهم این ۲ دستگاه هم مشخص و سهم خود را پرداخت کنند تا نگرانی مردم درباره هزینه آماده‌سازی شهرک رفع­­­­­ شود.

وی تصریح کرد: صاحبان صنوف آلاینده یک نگرانی جدی دارند و آن هم قیمت واگذاری زمین است که توافق شده تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های اداری و قانونی استفاده کنیم و رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ­­­­­لازم انجام شود تا بتوانیم زمین را با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه کنیم و سیاست‌های تشویقی برای مردم باشد.

عباس‌زاده گفت: موضوع ساماندهی صفوف آلاینده در سطح شهر هم جزو تکالیف قانونی و هم جزو ضروریت‌های مدیریت شهری­­­­­­­ است بنابراین مدیریت شهری ناگزیر است که این صنوف آلاینده را از سطح شهر خارج و به حریم شهرها منتقل کند.

وی بیان کرد: در شهر بیرجند با توجه به اینکه صنوف آلاینده بیشتری داریم، انتقال این صنوف اهمیت بیشتری دارد و ضرورت انتقال را چندین برابر می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است افزود: در کلیت کار اقدامات خوبی صورت گرفته و زمین مناسب اختصاص داده شده، مراحل قانونی واگذاری زمین­­­­­­­­ انجام شده و مشکلات قانونی متعددی که داشتند هم برطرف شده است.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت یک مشاور ذی‌صلاح طرح تهیه شده و در مراجع قانونی به تصویب رسیده که ابلاغ هم شده است.

عباس‌زاده گفت: برای انتقال صنوف آلاینده اقدام و کارها شروع شده و بخش عمده‌ای از اقدامات زیرسازی و آماده‌سازی برای انتقال صنوف آلاینده هم انجام شده است همچنین تاکنون در این منطقه تعدادی واحد در حال بهره‌برداری و تعدا­دی در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده به گونه‌ای که آب تقر­­­­­­­­­­­یبا تامین شده و برای تامین برق شهرک هم بخش اصلی کار انجام شده، راه‌های دسترسی به شهرک­ هم آماده و بخشی آسفالت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در جلسه امروز چهار موضوع مهم با حضور مسوولان متولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تعیین تکلیف شود و سه هکتار اراضی در این شهرک داریم که مشکل اداری و قانونی دارد و باید توسط اداره کل راه ­­­­­وش­­­­­هرساز­ی تعیین تکلیف نهایی شود که در این اولین فرصت با هماهنگی‌ همه دستگاه‌های متولی مقرر شد که این اقدام صورت گیرد.

وی بیان کرد: با رفع مشکل این سه هکتار، مشکل تامین زمین ۱۷۰ نفر حل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha