۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84618697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‎‌های رامیان با اعتبار ۱۵۸ میلیارد ریالی بهبود می‌یابد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان گفت: امسال ۱۵۸ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال اعتبارات ملی و استانی برای بهبود وضعیت راه‌های شهرستان مصوب شد که تاکنون ۳۱ درصد آن معادل ۴۸ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

حسن حقیقت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رامیان ۲۶۵ کیلومتر راه دارد که ۱۹۰ کیلومتر آن معادل ۷۲ درصد روستایی و ۷۵ کیلومتر نیز اصلی و چهاربانده است، گفت: ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان کوهستانی محسوب می‌شود که فقط ۵۰ کیلومتر آن مربوط به جاده رامیان - شاهرود (اولنگ) است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان افزود: جاده اولنگ به دلیل خرابی‌های ناشی از سیل سال ۹۳ از جمع جاده‌های شریانی خارج شد و فقط برای ارتباط مناطق روستایی، دسترسی به معادن زغال‌سنگ و فعالیت‌های کشاورزی و بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حقیقت ادامه داد: این جاده بار دیگر در سیل سال ۹۸ دچار رانش و تخریب شد و در مجموع ۴۸ نقطه از جاده اولنگ در حدود ۲۰ کیلومتر نیاز به تعمیر، مرمت و پایدارسازی دارد.

وی اظهارداشت: بهسازی جاده رامیان - شاهرود در سال ۹۳ توسط اداره کل راه و شهرسازی به شرکت راهسازی مراغ واگذار شد که این شرکت اواخر سال ۹۹ اجرای ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان به معنای خاتمه قرارداد را تقاضا کرد و بعد از آن محور مذکور به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رامیان واگذار گردید.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان افزود: این اداره با امکانات و ماشین آلات موجود عملیات زیرسازی را به طول ۱۰ کیلومتر انجام داد و با به‌کارگیری پیمانکار آسفالت آن نیز اجرا شد.

حقیقت گفت: عملیات زیرسازی و پایدار سازی نقاط مستعد رانش جاده اولنگ در دست تعمیر و مرمت است و بزودی عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر دیگر با پیگیری نماینده مردم رامیان و آزادشهر محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: با زیرسازی و آسفالت این ۱۰ کیلومتر در مجموع بخش زیادی از نقاط آسیب دیده جاده اولنگ برای تردد ترمیم، مرمت و پایدارسازی خواهد شد.

به گفته وی، امسال همچنین با تخصیص ۶۵ میلیارد ریال عملیات زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهید باهنر به طول هزار و ۳۰۰ متر، حاجی سید به طول هزار و ۵۰۰ متر و شهر دلند به تاتار اولیا به طول هزار و ۸۰۰ متر انجام شد و راه روستایی آخلی فجر به طول ۷۰۰ متر در مرحله مناقصه قرار دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان اظهارداشت: پایدارسازی نقاط رانشی محور الهادی - ویرو بر اثر زلزله ۱۷ شهریور سال ۹۹ به طول ۲۰۰ متر مربع با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته مصوب شد و پیمانکار آماده شروع فعالیت است.

حقیقت افزود: همچنین امسال پروژه روشنایی محورهای آزادشهر - علی‌آباد به طول ۶ کیلومتر که ۲ کیلومتر آن در قره قاچ است با نصب ۳۱ اصله روشنایی در حال انجام است.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت براساس سرشماری سال ۱۳۹۵در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha