طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تصویب شد

بجنورد ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: شورای پژوهشی مناطق آزاد تجاری - صنعتی، طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را تایید و تصویب کرد

 سیاوش وحدت روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی و سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی باید با رعایت قوانین طرح جامع مصوب همان منطقه انجام شود و  این نوع طرح ها پس از تایید هیات وزیران در شورای پژوهشی مناطق آزاد و تجاری تصویب می شود.

وی گفت: این طرح شامل ویژگی‌هایی از جمله تعیین چشم‌انداز، هدف و راهبرد، جانمایی و تدقیق کاربری‌ها و صنایع پیشنهادی در منطقه ویژه، بررسی ویژگی‌های آب و برق و سوخت و بررسی فرصت‌ها و پتانسیل‌های آن است.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد دارای مزایای قانونی از جمله آزادی کامل ورود وخروج سرمایه، سود ویژه و منافع حاصل از فعالیتهای اقتصادی و تولید برای سرمایه های خارجی وسرمایه ایرانیان با منشاء خارجی مطابق قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی است و مشوق های ویژه ای نیز برای متقاضیان سرمایه گذاری از جمله  واگذاری زمین به صورت ۳۰ درصد نقد و  اقساط ۳۰ ماهه وجود دارد.

وی از واگذاری زمین به ۹ واحد صنعتی در این منطقه خبر داد و افزود: همه این واحدها در حال ساخت و ساز هستند.

منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با مساحت  ۳۵۵  هکتار است که امکانات زیربنایی در  ۴۹ هکتار از فاز اول این منطقه هم اکنون قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در بخشهای صنعتی، آموزشی و خدماتی است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

این استان شمالشرق کشور ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha