مرمت و بازسازی موزه قرآن و عترت ایرانشهر آغاز شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرمت و بازسازی موزه قرآن و عترت و بیت مقام معظم رهبری در دوران تبعید از سوی رژیم ستم شاهی، در این شهرستان با اعتباری افزون بر ۶٠٠ میلیون ریال آغاز شد.

رحمان ریگی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کثرت علاقه‌مندان به بازدید از این موزه، رفع نواقص ساختمان و بالابردن استحکام این بنای ارزشمند تاریخی در دستور کار قرار گرفته بود که قرار است در فازهای مختلف و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه مرمت و بازسازی شود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی و مرمت موزه قرآن و عترت ایرانشهر ۶٠٠ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است گفت: کار بازسازی و مرمت جداره‌های محوطه با ملات کاهگل انجام می‌شود و اقدامات دیگری از جمله عایق جداره‌های خارجی به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت با گرم‌تر شدن هوا نیز انجام می‌شود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر بیان کرد: «موزه قرآن و عترت در سال ۱۳۵۶ ساختمان محل سکونت مقام معظم رهبری در دوران اقامت اجباری بوده که ایشان از دی‌ماه سال ۵۶ تا شهریور سال ۵۷ در این ساختمان اقامت داشتند و در سال ۱۳۷۰ از سوی پرویز فاضلی مالک بنا، به عنوان یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا شد.

ریگی افزود: این بنا در سال ۱۳۸۶ با شماره ۱۹۳۲۲ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha