۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک بیمار بستری شد و ۲۶ بیمار دیگر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

سید راشد جزایری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده و فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در استان کماکان یک هزار و ۷۶۴ نفر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ بیمار در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد پنج بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

جزایری از انجام ۳۱۳ هزار و ۴۵۸ مورد تست تشخیص کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲ هزار و ۷۲۳ مورد تست سریع بود و مابقی آن تست تشخیص مولکولی بوده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ۳۵.۷ درصد جمعیت استان تست تشخیص کرونا گرفته شده است، خاطر نشان کرد: جواب ۱۳ هزار و ۹۷۷ مورد از تست‌های سریع مثبت اعلام شده و از مجموع تست‌های تشخیص مولکولی ۸۷ هزار و ۴۴۹ مورد مثبت قطعی به ویروس کرونا گزارش شده است.

جزایری رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در مهار سویه اومیکرون را ضروری دانست و گفت: در وهله اول توصیه می‌شود که افراد در تجمعات حضور پیدا نکنند چرا که در تجمعات بالای ۲۰ نفر خطر ابتلا به سویه اومیکرون وجود دارد اما چنانچه ضرورتی در خصوص حضور در تجمعات پیدا شد افراد از ۲ ماسک استفاده و فاصله فیزیکی ۲ متری را رعایت کنند.

وی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، تصریح کرد: برای مقابله با سویه اومیکرون دست‌کم باید ۲ دُز واکسن تزریق شده باشد و چنانچه شرایط برای دریافت دُز سوم نیز فراهم باشد نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

جزایری خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود افراد مبتلا به اومیکرون ۵۰ درصد خطر کمتری برای بستری در بیمارستان‌ها در مقایسه با سویه دلتا دارند اما در مقابل تعداد بیماران سرپایی به سبب قدرت بالای انتشار این سویه افزایش چند برابری پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی ( کم‌خطر) و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha