۱ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84621141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج میلیون جوجه‌ریزی در شهرستان درمیان انجام شد

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: از ابتدای امسال پنج میلیون و ۲۸۴ هزار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است و گوشت مرغ تولیدی درمیان به استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صادر می‌شود.

سید محسن نصیرایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۲ هزار تن گوشت سفید در شهرستان درمیان تولید شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است و پیش‌بینی می‌شود مقدار تولید مرغ شهرستان تا پایان سال جاری به بیش از ۱۵ هزار تن برسد.

وی اظهار داشت: تعداد واحدهای مرغداری دارای پروانه بهره‌برداری در شهرستان درمیان ۱۹۶ واحد است که جوجه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری تاکنون در ۱۴۰ واحد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان درخصوص تعیین تکلیف واحدهای مرغداری فاقد مجوز در این شهرستان گفت: تعداد این واحدها حدود ۱۲۰ مورد است و بیشتر آنها مشکلاتی از قبیل حرایم «نزدیکی به راه، نزدیکی به روستا و نزدیکی به واحدهای صنعتی مجاور» دارند که برخی موفق به اخذ پروانه دامداری غیرصنعتی شده‌اند و مابقی واحدها در حال تعیین تکلیف هستند.

او بی‌ثباتی بازار مرغ، نبود نقدینگی در واحدهای تولیدی، کمرنگ بودن صادرات مرغ و التهاب بازار نهاده‌های دامی را از مهمترین مشکلات پرورش‌دهندگان مرغ ذکر کرد و گفت: کیفیت مرغ تولیدی درمیان توسط کارشناسان دامپزشکی در حد مطلوب ارزیابی شده است.

نصیرایی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه به حرفه دامداری و پرورش طیور مشغول هستند و خشکسالی‌های اخیر نیز باعث شده که بخش زیادی از خوراک مورد نیاز بخش دام و طیور از خارج درمیان تامین شود در راستای تکمیل چرخه تولید این بخش، در سال ۱۳۹۹ مجوز احداث واحد تولیدی خوراک دام و طیور در شهرستان صادر شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینی به مساحت حدود هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی اسدیه در حال احداث است گفت: با فعالیت این واحد تولیدی سالانه ۲۰ هزار تن خوارک آماده دام و طیور تولید خواهد شد همچنین اشتغال به کار ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم را در این واحد تولیدی خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: سرمایه مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده‌ است.

وی افزود: براساس پیش‌بینی انجام شده، قرار بود این کارخانه اواخر امسال به بهره‌برداری برسد که به دلیل تورم بالا و شیوع کرونا، سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد و این شهرستان دومین تولیدکننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha