مهدی کوهیان در گفتوگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: اکران آنلاین ملزومات خودش را دارد و با اکران سینمایی که به نوعی دارای فرهنگ و آیینی است، تفاوت دارد. همچنین باید بگویم در اکران آنلاین مخاطب گزیده تر و انتخاب شده تر اثر مورد علاقه اش را می بیند.
وی ادامه داد: با استفاده از پنلی که در اختیار من برای اکران آنلاین پرو قرار گرفته است، تاکنون استقبال خوبی از این اثر شده؛ موضوعی که البته بیارتباط با خود کار، نوع تبلیغات نیست اگرچه که بضاعت ما که در سینمای مستقل نسبت به آثار دیگر کمتر است.
این تهیه کننده سینما تاکید کرد: در حقیقت استقبال مخاطبان همیشگی هنروتجربه و سایت هاشور از این فیلم سینمایی من را امیدوارم کرد که در آثار دیگر نیز به اکران آنلاین فکر کنم.
کوهیان با اشاره به اینکه برای اکران آنلاین فیلمهای هنروتجربه نمی توان به پلتفرم خاصی اکتفا کرد، اظهار کرد: ما به عنوان سازنده یک اثر باید با هر مخاطب از هر سلیقه ای روبه رو شویم. از سوی دیگر ممکن است که مخاطبان دیگر پلتفرم ها در هاشور نباشند اما اگر اثر را در پلتفرم هایی که دنبال میکنند، تماشا کنند، ممکن است آن را بپسندند و مخاطب دائمی سینمای مستند و هنری و تجربی شوند.
موسسه هنروتجربه اگر در ادامه مسیر خود بتواند با دیگر پلتفرم ها تعامل داشته باشد، بسیار اتفاق خوبی رخ خواهد داد. البته این ارتباط دو سویه است و دیگر سامانه های اکران آنلاین نیز باید برای اکران فیلمهای خوب هنری و تجربی اقدام کنند. از سوی دیگر باید بگویم اینکه هاشور برای فیلمهای هنروتجربه یک صفحه اختصاصی تدارک دیده، اتفاق مبارکی برای ماست
وی با اشاره به اینکه بهترین بازخورد درباره پرو را از رخشان بنی اعتماد گرفته است که عقیده داشته که این فیلم سینمایی حال آدم را خوب میکند، گفت: این شاخصه اگرچه توصیف و معرفی فیلم نیست و مربوط به ارتباطی است که افراد با فیلم میگیرند اما اکثرا مخاطبان به اینکه این فیلم حالشان را خوب کرده است، اذعان داشته اند.
کوهیان افزود: متاسفانه در اکران آنلاین، ارتباط رو در رو با مخاطب شکل نمیگیرد و تنها ممکن است نظری، آن هم در فضای مجازی نوشته شود در حالی که اکران فیلم روی پرده سینما این مزیت را دارد که می توان عکس العمل مخاطب را دید اما آنچه که من از اکران پرده این فیلم و اکران آنلاین آن متوجه شدم این بود که پرو جزو آن دسته از آثاری است که رابطه عاطفی با مخاطب برقرار میکند.
تهیهکننده فیلم سینمایی پرو درباره همکاری با بهزاد نعلبندی کارگردان این اثر عنوان کرد: ما قبل از رابطه تهیه کنندگی و کارگردانی دوست هسشتیم؛ البته نه تنها ما دو نفر بلکه همه عوامل فیلم با رابطه دوستانه دور هم جمع شدیم و به بهزاد نعلبندی کمک کردیم تا فیلمش را بسازد.
من بیش از آنکه خود را تهیه کننده کار بدانم، دوست بهزاد می دانم و معتقدم ایشان علاوه بر آنکه خلاق و بااستعداد است و سینما را خوب می شناسد، فیلمساز خوبی است. همچنین آثار دیگر بهزاد مانند کاغذپارهها نشان می دهد ایشان یک استعداد مطرح سینمای ایران در سال های آتی خواهد بود و قرار است آثار بهتری را از او در آینده ببینیم
این تهیه کننده با بیان اینکه این فیلم سینمایی جزو آن دسته از آثاری است که وقتی مخاطب درگیر داستان شخصیت های فیلم میشود و آن را دنبال میکند به این مساله پی می برد که داستان برایش آشنا و در زندگی تجربه کرده است، تصریح کرد: شخصیتهای زن و مرد قصه مابه ازای بیرونی دارند در حقیقت پرو برشی از تعامل ما در زندگی روزمره با آدم های اطرافمان است و جاهایی که فکر می کنیم چه چیزی در انتظارمان است، اتفاق دیگری رخ میدهد.
کوهیان افزود: این اثر روایت تعارضات و موقعیت هایی است که آدم ها در آن قرار میگیرند پس مخاطب در نهایت با تک تک شخصیتهای فیلم همذات پنداری میکند چراکه در این قصه تجربیاتی وجود دارد که ممکن است برایش رخ داده باشد.
وی با اشاره به اینکه هیچ قصه ای قدیمی نمی شود و تماشای فیلم در هر زمانی لذتبخش است، خاطرنشان کرد: چیزی که در فاصله بین تولید تا اکران آزاردهنده است، بحث بازگشت سرمایه است چراکه یک فیلمی دوره بازگشت سرمایه دارد. در حقیقت فاصله زیاد بین تولید تا اکران به سرمایه و اراده اقتصادی آدم هایی که فیلم را تولید کردهاند، ضربه می زند به همین دلیل امیدوارم هر فیلمی در زمان مناسب خود اکران شود.
فیلم سینمایی پرو به کارگردانی بهزاد نعلبندی که این روزها در صفحه اختصاصی هنروتجربه در سامانه هاشور به صورت آنلاین اکران شده داستان یک روز از زندگی سه شخصیت است که در نقاط مختلف تهران زندگی میکنند. آنها برای تهیه لباسی برای عروسی از خانه خارج میشوند، ولی بدون آنکه بدانند بر زندگی هم تاثیر میگذارند و موجبات تغییر مسیر زندگی یکدیگر میشوند.
امیر جعفر کرمانی، میترا ضیایی کیا، آیلار ریاضی، شیوا اردویی، فربد فرهنگ، علیرضا بهزادی پور، عباس امیری بازیگران این فیلم سینمایی هستند؛ این فیلم با شعار «هر لباس داستانی دارد» اکران شده است.
نظر شما