نجات جان مادر باردار در چالدران و ۲ خبر کوتاه از شمال آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- نجات جان مادر باردار در چالدران، اهدای ۸۵۰ میلیون ریال تجهیزات بیمارستانی و اتاق عمل به بیمارستان فجر توسط خیُر ماکویی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در چالدران برای تولید شترمرغ مهمترین اخبار شمال آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان چالدران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با تلاش مدافعان سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جان مادر باردار اهل روستای "عیسی قولیک " با عبور دادن از برف و کولاک و رساندن به مرکز درمانی نجات داده شد.

دکتر مجتبی علیزاده اسکویی افزود: با توجه به بارش برف و مسدود بودن راه روستا و صعب‌العبور بودن مسیر، بلافاصله با هماهنگی همکاران، تیم واحد بهداشت خانواده و آمبولانس به روستای "عیسی قولیک" اعزام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات درمانی اولیه مادر باردار توسط پیشگامان عرصه سلامت آغاز و مادر به بخش زایمان بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال داده شد.

وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت عمومی مادر باردار خوب بوده و در بخش زایمان بستری است.

کمک ۸۵۰ میلیون ریالی خیّر ماکویی به بیمارستان فجر

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از کمک ۸۵۰ میلیون ریالی خیّر ماکویی جهت خرید تجهیزات بیمارستانی و اتاق عمل به بیمارستان فجر این شهرستان، وسایل مورد نظر خریداری و طی مدت کمتر از یک هفته جهت استفاده در اعمال جراحی به اتاق عمل تحویل شد.

رحیم صمدی با قدردانی از اقدامات خیّران سلامت افزود: همه تلاش ما این است که در قبال همه اقدامات خیّرخواهانه، وسایل مورد نیاز را در سریعترین زمان ممکن تهیه کرده و با بالاترین دقت و احساس مسوولیت در خدمت سلامت مردم به کار گیریم.

سرمایه گذاری بخش خصوصی چالدرانی در تولید شتر مرغ

فرماندار چالدران در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی  در روستای " آغ دیزج" احداث شده است.

محمرضا عبدالله‌نژاد افزود: تاکنون برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

 وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای تخصیص اعتبارات دیگر از سوی صندوق کار آفرینی امید انجام شده و تا پایان سال‌جاری این طرح به بهره برداری می رسد.

فرماندار چالدران اضافه کرد: در این طرح سه هزار و ۵۰۰ جوجه شتر مرغ تولید و ۶۰۰ قطعه شتر مرغ با اشتغال زایی ۵ نفری پرورش داده خواهد شد.

چالدران و ماکو از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha