۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 84622197
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فراخوان نخستین جشنواره ملی «کوثرانه» تا ۲۰ بهمن تمدید شد

تهران- ایرنا- فراخوان شرکت در نخستین جشنوارهٔ ملی ادبی «کوثرانه» از طرف دبیرخانه این جشنواره تا ۲۰ بهمن تمدید شد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، دبیرخانه جشنواره ملی ادبی «کوثرانه» در راستای شناسایی استعدادهای برتر ادبیات در ردهٔ سنی دانش‌آموزان کشور (مقطع متوسطه اول و دوم) از نوجوانان دعوت کرد تا توانمندی‌های ادبی و آیینی خود را به نمایش بگذارند و با آثار ارزشمند و فاخر خود، نخستین دفتر جشنواره را مزین کند.

پرداختن به فرهنگ فاطمی با زبان شعر و ادبیات، گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره، سلوک، زندگی خانوادگی، اندیشه‌های اجتماعی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، مدارا با عامهٔ مردم و نقش مادر و همسر نمونه بودن ایشان،  کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق آثار فاخر شیعی به‌ویژه شعر و نثرادبی فاطمی و  گرامی‌داشت هنرمندان برتر ولایی و تلاش در نشر حداکثری آثار برگزیده از اهداف برگزاری این جشنواره است.

همچنین سیره و شخصیت والای حضرت فاطمةالزهراء سلام‌الله‌علیها و  گرامی‌داشت مقام مادر از موضوعات جشنواره کوثرانه است.

به  گزارش آموزش و پرورش، شرکت‌کنندگان جشنواره دانش‌آموزان  مقطع متوسطه اول و دوم سراسر کشور هستند. قالب‌های آثار جشنواره تمام قالب‌های شعری (کلاسیک، نو، ترانه)، قطعه ادبی نثر (حداکثر ۳۰۰ کلمه) و  شعر محلی با گویش مازنی است.

ارسال آثار به دبیرخانه، آموزش و پرورش شهرستان نوشهر به آدرس ایمیل: kowsaraneh@iran.ir و برنامه شاد: @kowsaraneh است. این جشنواره به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز و اداره کل فرهنگی هنری، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت اموزش و پرورش و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نوشهر بر گزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha