حدود ۲ هزار میلیارد ریال مالیات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان واریز شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال از محل عوارض دریافتی مالیات بر ارزش افزوده، به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان توسط این اداره‌کل واریز شده است.

حسن سجودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این رقم براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان  واریز می‌شود، اظهار داشت: پرداختی ها در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد ۲.۱۳ برابری داشته است.

وی اضافه کرد: شهرداری مرکزی سنندج ۴۵۹ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال، شهرداری سقز ۱۸۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال، شهرداری مریوان بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و شهرداری بانه ۱۲۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: شهرداری قروه هم ۸۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال، کامیاران ۶۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال، شهرداری بیجار ۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، شهرداری دهگلان ۳۰ میلیارد ریال، شهرداری دیواندره هم ۳۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در ۹ ماهه امسال دریافت کرده‌اند.

سجودی ضمن تاکید بر اینکه بر اساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می‌ شوند، گفت: حدود یک هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار شده اند.

وی یادآور شد: علاوه بر شهرهای بزرگ استان بیش از ۷۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم به حساب سایر نقاط مشتمل بر شهرهای کوچک، روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری نیز واریز شده است.

نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش‌افزوده است و هر ماه عوارض وصول شده، مستقیما به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha