نوعروسان نیازمند خراسان رضوی بطور رایگان معاینه و مشاوره فرزندآوری می‌شوند

مشهد- ایرنا- رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی از اجرای طرح معاینه و مشاوره رایگان نوعروسان نیازمند این استان برای فرزندآوری با عنوان "عطر یاس، عطر سلامت" همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

آرزو حیدریان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای این طرح که از امروز آغاز می‌شود، نوعروسان زیرپوشش نهادهای حمایتی مدت یک سال از خدمات رایگان پزشکی در بخش مشاوره‌های زنان و زایمان و تربیت فرزند با هدف کمک به تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: در مرحله اول این طرح ۱۱۰ نوعروس که جهیزیه‌های آنان نیز توسط خیران تهیه شده است تحت حمایت‌های کامل پزشکی در حوزه زنان و زایمان قرار می‌گیرند.

رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح طعم مهربانی نیز با توزیع ۵۵۰ بسته مواد غذایی، هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی، بسته‌های فرهنگی کتاب و لوح فشرده کمک آموزشی ویژه دانش‌آموزان مستعد کم بضاعت متقاضی شرکت در آزمونهای ورودی مدارس تیزهوشان از دیگر اقداماتی است که توسط این شورا همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شده و تا پایان دهه فجر امسال ادامه دارد.
وی گفت: برپایی جشن سالروز میلاد حضرت زهرا (س) با عنوان میلاد عطر یاس در خانه‌های ایتام شهرستانهای بردسکن، خلیل آباد، بینالود، قوچان، مشهد، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و همچنین تجلیل از بانوان سالمند در مراکز نگهداری سالمندان از دیگر برنامه‌های شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در این ایام است.
حیدریان همچنین از برگزاری ششمین همایش "زنان، سرمایه‌های اجتماع" با هدف گرامیداشت مقام والای زن و مادر با محورهای اشتغال، کارآفرینی و سلامت خبر داد.
شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی که بیش از هزار عضو دارد در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha