۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84623474
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: شاخص‌های شهر اسلامی مورد توجه مدیریت شهری سبزوار قرار گیرد

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: شاخص‌های شهر اسلامی در بخش های مختلف عمران، آبادانی و تکریم مردم باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در مراسم معرفی شهردار جدید سبزوار افزود: نبود تبعیض، برابری در ارائه خدمات، انضباط مالی و توجه به نیروی انسانی، جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و توجه به خواسته‌ها و نیازهای واقعی مردم، رعایت عدالت و انصاف از محورهای شهر اسلامی است.

وی ادامه داد: در معیارهای یک شهر اسلامی تسهیل و تسریع در کار مردم و تکریم آنها مورد توجه است بطوریکه شهروندان در مراجعه به دستگاههای اجرایی و شهرداری با پاسخ قانع کننده مواجه شوند.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: برای تحقق شهر اسلامی و آباد در جانمایی عناصر شهری، طراحی‌ها و برنامه ریزی علاوه بر پیروی از الگوهای مشخص باید نقش و مشارکت  مردم نیز در نظر گرفته شود.

وی با قدردانی از تلاش شورای اسلامی دوره پنجم و شهردار پیشین سبزوار افزود: شهردار جدید نیز باید با توجه به انضباط مالی، تبعیت قانونمند از مصوبات شورا، توجه به نیروی انسانی مستعد و خلاق شهرداری، بهره گیری از خرد جمعی و همراهی با دستگاه‌های اداری زمینه خدمت بیشتر به مردم و توسعه شهری را فراهم نماید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز گفت: اداره امور شهرها کار سخت و پیچیده ای است و  تنوع کاری مدیریت شهری در قالب سازمان مدیریت شهرداری ها با گستره وسیع تر و تنوع بیشتر همراه است.

علیرضا خادم پیر افزود: یکی از بزرگترین مشکلات شهر سبزوار، چهره ناموزون شهر است، انتظار می رود این شهر با همه ظرفیت و قابلیت ها این مشکل را رفع و این مهم را به سوی نمادهای ایرانی و اسلامی هدایت کند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری نیازمند جلب مشارکت مردم در تمامی خدمات شهری است و در برنامه های شهری در ابعاد مختلف جلب مشارکت مردم در این سازمان اجتماعی می تواند به عنوان یک قدم در هم افزایی و یکپارچگی موثر باشد.

موسی رجب زاده، آذر ماه امسال با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار به عنوان چهل و دومین شهردار سبزوار انتخاب و هفته گذشته  با امضای وزیر کشور به عنوان شهردار سبزوار منصوب شد.

وی پیش از این معاونت امور عمرانی فرمانداری سبزوار را برعهده داشت.

شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار در غرب خراسان رضوی ۲۴۷ هزار نفر جمعیت دارد.

۸۰۰ هکتار از وسعت سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر محسوب می‌شود و بر این اساس رتبه دوم حاشیه‌نشینی را پس از مشهد در استان خراسان رضوی دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha