۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84623558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۱ کارتن خواب شب سرد را در مرکز شبانه بجنورد گذراندند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۱ کارتن خواب شب سرد چند روز اخیر را در سرای مهر مرکز شبانه بجنورد گذراندند.

محمد شجاع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرای مهر بجنورد که محل گذران شب کارتن خواب ها  معتادان متجاهر است در یک هفته گذشته تا حدود ۱۲ نفر پذیرش داشت اما برودت سرما و بارش برف تعداد را به حدود ۲ برابر افزایش داد.

شب گذشته دمای هوا در تمامی نقاط استان به زیر صفر رسید و در برخی نقاط استان حتی در روز گذشته منهای ۲۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.

وی افزود: از مجموع افرادی که در چند روز گذشته به این مرکز برای اقامت شب مراجعه کرده اند چهار نفر زن و مابقی مرد هستند.

شجاع با بیان اینکه از مجموع این تعداد سه نفر متکدی و مابقی کارتن خواب هستند اظهار داشت: مراجعه کنندگان به این مرکز از غذای گرم، لباس فرم برخوردار خواهند شد و همچنین اگر نیاز به دارو و معاینه نیز داشته باشند زیر پوشش قرار می گیرند و همچنین تست هپاتیت نیز از آنان گرفته می شود.

 مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ۱۵ مرکز نگهداری معتادان وجود دارد که شامل مراکز مختلف از جمله شلتر، کمپ ، ماده ۱۶ ، تبصره  ۲ ماده ۱۶ و سایر موارد است.

به گزارش ایرنا در استان خراسان شمالی یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و  ۲۰ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ فعال است.

شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷.۲۱ درصد است که ۲ درصد بیش از میانگین کشوری است و در مجموع ۱۱.۵۸درصد از جمعیت این استان با اعتیاد درگیر هستند.

۶۷۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند که شامل کارتن خواب ها، ولگردان و معتادان تابلو و تزریقی است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

مرکز ماده ۱۶، اردوگاه ترک اعتیاد دولتی است  که تحت نظر بهزیستی فعالیت می کند و محل نگهداری معتادانی که از سطح خیابان ها جمع آوری می شوند است.

مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با پروتکل های مخصوص راه اندازی می شود و معتادان نیز به طور خود خواسته به این مراکز مراجعه می کنند تا تحت درمان قرار گیرند و مراحل ترک اعتیاد را بگذرانند.  

۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha