۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84624263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۲۱ درصد رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که رضایت‌بخش نیست و انتظار می‌رود به ۵۵ درصد برسد.

سید راشد جزایری شامگاه یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و توصیه می‌شود تا افرادی که از تزریق دُز دوم واکسن آنها سه ماه گذشته باشد اقدام به دریافت دُز سوم کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده تا از اول اسفند تزریق گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز در کشور و استان اجرایی شود.

جزایری با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مهار سویه اُمیکرون، تصریح کرد: توصیه شده تا افراد در مکان‌های شلوغ ۲ ماسک بزنند، فاصله ۲ متری را رعایت و در مکان‌های دربسته از تجمع بیش از ۳۰ نفر پرهیز شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شده تا ظرفیت ناوگان به صورت ۱۰۰ درصد نباشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص آنفلوآنزا، اظهار داشت: تاکنون ۴۶۶ مورد نمونه‌گیری آزمایش شده است که ۶۸ مورد ابتلای به این ویروس تشخیص داده شده که از این تعداد ۴۵ نفر بستری شدند.

نظارت‌ها با حساسیت بیشتری پیگیر شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: با کاهش شیوع ویروس کرونا نباید عادی انگاری شود و نظارت‌ها کاهش یابد بلکه باید با جدیت لازم بر روند اجرای محدودیت‌های هوشمند نظارت شود.

عبدالرضا علیمحمدی تصریح کرد: تجربه موج‌های قبلی نشان می‌دهد هر زمان که عادی انگاری رواج پیدا کند کرونا اوج می‌گیرد از همین رو لازم است تا در خصوص رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی اطلاع‌رسانی و حساسیت ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین می‌طلبد نظارت کامل بر نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها شکل گیرد.

آمادگی سپاه برای کمک به کارد بهداشت و درمان

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان در خصوص مقابله با ویروس کرونا، افزود: این استان با عملکرد مناسب کادر سلامت از استانهای برتر کشور در مهار شیوع کرونا بوده است.

سردار پاسدار علی‌محمد اکبری افزود: سپاه استان آماده هرگونه همکاری با کادر بهداشت و درمان است و طرح شهید سلیمانی را در این خصوص مجدد فعال می‌کند.

وی تصریح کرد: این آمادگی در سپاه و بسیج استان وجود دارد که همچون روزهای اول در کنار کادر بهداشت و درمان قرار بگیرد و چنانچه به برپایی نقاهتگاه ضرورتی پیدا شد آن را عملیاتی کند.

آماده باش مراکز درمانی استان برای مقابله با موج جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از آماده‌باش مراکز درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با شکل‌گیری موج‌های احتمالی بعدی خبر داد و گفت: عادی انگاری خطرناک است و احتمال شکل گیری سویه‌های جدید وجود دارد.

ارسلان خالدی‌فر افزود: تجمع بالای ۳۰ نفر در محیط‌های سربسته در سویه اُمیکرون مجاز نیست و چنانچه در محیط‌های باز تجمعی بالای ۳۰ نفر شکل گرفت باید رعایت فاصله ۲ متری و استفاده از ماسک مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر تشدید نظارت ها بر مدارس و دانشگاه‌های استان خبر  داد و گفت: تکمیل دُزهای واکسن عامل مهمی در کنترل سویه اُمیکرون است.

به گزارش ایرنا، بنا بر آمارهای علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۵۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و ۷۶۵ مورد جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha