استان یزد با اجرای ۲۰۰ برنامه به استقبال دهه فجر می‌رود

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: ۲۰۰ برنامه فرهنگی و بصیرتی به منظور بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه‌ها با همکاری هیات‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و موسسه‌های فرهنگی و قرآنی از ابتدای دهه فجر تا ۲۲ بهمن در ۱۱ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد این اداره‌کل بر مردمی برگزار شدن جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب است ادامه داد: بخشی از برنامه‌ها به دلیل وجود کرونا با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی و اکثر فعالیت‌ها با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان به صورت حضوری و رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد یکی از مهمترین برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزاری ۸۰ گفتمان انقلاب در مساجد و حسینیه‌ها با حضور کارشناسان و مدرسان مجرب برای تبیین برکات نظام و نقش مردم و مسئولان در پیروزی انقلاب ذکر کرد.

نجیمی، اهم برنامه‌های تبلیغات اسلامی در دهه فجر امسال را دیدار روحانیون با ائمه جمعه به خصوص نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، تکریم و تجلیل مداحان، هیات‌های مذهبی و شعرا، شب شعر انقلاب، تبیین نقش هیات‌های مذهبی و برپایی نمایشگاه انقلاب ذکر کرد.

وی بیان کرد: اجرای سرود در سطح شهر، برگزاری مراسم خاطره‌گویی، برگزاری مسابقه فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، نشست‌های فرهنگی و بصیرتی و حضور در مدارس و پاسخگویی به سوال‌های دانش‌آموزان با همکاری سایر نهادها صورت می گیرد.

این مسئول همچنین به برگزاری جلسه‌های مختلف ختم قرآن کریم، برگزاری پویش قرآنی در فضای مجازی، محافل، مراسم و مسابقه دینی، برگزاری کلاس‌های متعدد در زمینه آموزش قرآئت، تفسیر و همچنین کارگاه سبک زندگی اسلامی را جزو برنامه محوری امسال ذکر کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت، یک هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی، ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و حدود ۲ هزار روحانی دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha