۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84624660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البخیتی: ارزش سرمایه‌گذاری در امارات به صفر خواهد رسید

تهران-ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در اولین اظهارنظر خود پس از حملات بامداد روز دوشنبه ارتش یمن به ابوظبی با هدف توقف تجاوزگری‌های امارات گفت که ارزش سرمایه‌گذاری در امارات به «صفر» خواهد رسید .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد البخیتی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به تحرکات تجاوزگرانه امارات به ویژه در شرق یمن اعلام کرد که اماراتی‌ها عبرت نگرفته‌اند و بر اساس منافع خود عمل نکرده‌اند.

البخیتی که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: امارات تنها بر اساس منافع آمریکا و اسرائیل عمل کرد و بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت.

وی در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه یمن مبنی بر اینکه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در حملات خود به امارات، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، گفت: ما هرگز اماکن  مسکونی امارات را هدف حملات خود قرار نداده‌ایم، چراکه ما بر این باوریم که شهروندان اماراتی، برادران ما هستند.

البخیتی در ادامه تصریح کرد: این آمریکا و متحدانش هستند که تنش‌ها را تشدید می‌کنند، نه یمن و محور مقاومت. محور آمریکا در منطقه بزرگترین بازنده در هر جنگ آینده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که «ما یا به پیروزی می‎رسیم و یا به مقام شهادت نایل می‌شویم».

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات بامداد امروز (دوشنبه) علیه امارات و عربستان اعلام کرد که مراکز حیاتی دبی و پایگاههای نظامی حساس سعودیها در مناطق جازان و عسیر با شمار زیادی از پهپادها هدف قرار گرفت.

یحیی سریع تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن در چارچوب عملیات «طوفان ۲» پایگاه هوایی الظفره و مراکزی حیاتی در دبی را با شمار زیادی موشک هدف قرار دادند.

وی همچنین درباره عملیات ارتش یمن علیه اهداف سعودی گفت: نیروهای مسلح یمن مراکز حیاتی و حساس سعودیها در مناطق جازان و عسیر را هدف حملات خود قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که پایگاههای نظامی منطقه شروره در عمق خاک سعودی نیز با پهپادهای صماد و قاصف 2k هدف قرار گرفت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha