۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84624935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزد ریاست جمهوری فرانسه: الیزه ابزار دست آمریکا نشود

تهران – ایرنا - اریک زِمور نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری امروز به شبکه تلویزیونی «فرانسه ۵» گفت که پاریس اجازه ندهد که واشنگتن از آن استفاده ابزاری کند.

به گزارش ایرنا، زمور گفت: ما باید با روسیه دوست باشیم. آمریکا هر زمان که روسیه، فرانسه و آلمان به یکدیگر نزدیک می شوند تلاش می کند میانشان تفرقه اندازد و راهی برای تفرقه یافته اند.

این نامزد جنجالی بار دیگر خواهان برداشته شدن تحریم های ضد روسی غرب شد و گفت: عاشق مردم و فرهنگ روسیه ام. دوستدار نویسندگان روس مانند داستایوفسکی، تولستوی و گروسمان هستم.

انتخابات دو دوره ای ریاست جمهوری فرانسه ۱۰ و ۲۴ آوریل سال جاری میلادی (۲۱ فروردین و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار می شود. تاکنون بیش از ۴۰ سیاستمدار نامزد راهیابی به کاخ الیزه شده اند.

نتیجه تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری کنونی فرانسه در افکار عمومی این کشور ۲۵ درصد مقبولیت داشته و میزان حمایت از «والری پکرس» و «مارین لو پن» دو نامزد جدی مکرون هر دو از احزاب راست افراطی برابر و ۱۵.۵ درصد است.

بر پایه نتایج نظرسنجی ای که به سفارش روزنامه لوموند انجام شده است، در دور دوم انتخابات نیز مکرون با کسب ۵۴ درصد آراء در مقابل پکرس (۴۶ درصد) و با ۵۷ درصد آرا در مقابل لو پن (۴۳ درصد) به پیروزی خواهد رسید.

این نظرسنجی که در جامعه آماری ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری صورت گرفته از کاهش مقبولیت «اریک زمور» دیگر نامزد راست گرای افراطی با ۱۳ درصد آرا در دور نخست انتخابات حکایت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha