۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84624936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارآفرینی در کردستان از مسائل واجب است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مساله کارآفرینی در کردستان به خاطر ظرفیت های مناسب نیروی انسانی مساله واجبی است و کارآفرینان قابل تقدیر هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در بازدید از چند کارگاه فعال بانوان در زمینه صنایع دستی در سنندج اظهار داشت: این بازدید به برکت میلاد حضرت زهرا(س) از کارگاه هایی انجام شد که به همت بانوان پرتلاش دایر و اداره می شود.

وی با بیان اینکه بانوان در جامعه کردستان نیمی از جمعیت را شامل می شوند، افزود: امروز بار کار و تلاش در عرصه اشتغال بر دوش زنان بوده و در کارگاهایی که امروز بازدید شد، زنان سرپرست خانواری را شاهد بودیم که از صبح تا عصر برای معیشت خانواده متحمل زحمات بسیاری می شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر تسهیل روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای کارآفرینان گفت: فضای امید و تلاش در استان برپا است و فعالیت این کارگاه ها موید آن است که مشکلاتی هم وجود دارد که برخی در سطح استان و برخی در سطح ملی باید حل و فصل شود.
 

کارآفرینی در کردستان از مسائل واجب است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: یک هزار و ۸۹۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد که ۱۵۰ واحد آن با مدیریت بانوان اداره می شود.

برهان صلواتی یکی از گرایش های اقتصادی که در قانون هم بر آن تاکید شده را وجود تعاونی ها برشمرد و افزود: از ۲۰۰ هزار عضو تعاونی های استان،   ۲۲ درصد را بانوان تشکیل می دهند و از ۱۶ هزار اشتغال موجود در این بخش هم ۲ هزار نفر مربوط به بانوان است که در بخش تولید و خدمات و صنایع دستی فعالیت دارند.

وی یکی از سیاست های اصلی دولت را تشکیل تعاونی فراگیر بانوان دانست و اضافه کرد: این طرح برای اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین است تا با قراردادهای چهارجانبه با نهادهای حمایتی، زمینه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این تعاونی ها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در این بازدید از مرکز فرهنگی اجتماعی کارآفرینی جوانان ننله، مرکز فنی و حرفه ای شهید امان اللهی و مرکز فنی و حرفه ای باران بازدید کرد.
 

کارآفرینی در کردستان از مسائل واجب است

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی سپس در مراسم تجلیل از بانوان برتر فعال در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای استان حاضر شد.

وی در این نشست اظهار داشت: قدردانی از مقام مادر از جمله مهمترین دستورهایی است که دین مبین اسلام بر آن تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بانوان کردستانی در کسوت های مختلف ورزشی، فرهنیگی، دانشگاهی، کارآفرینی و دیگر عرصه ها از قشرهای فرهیحته و تلاشگر هستند تاکید کرد: زحمات بانوان در عرصه‌های مختلف جلوه بیشتری دارد و نشان می دهد اگر جامعه در ارتباط با بانوان تلاش بیشتر داشته و فعالیت ذهنی برای ارتقای فضای عملکردی را فراهم کند، دنیا شاهد این جلوه‌های درخشان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha