۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84625065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر در اولویت باشد

سنندج- ایرنا- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مردمی‌بودن برنامه‌های دهه فجر طی یکی دو سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ شده و باید تمهیداتی از سوی اعضای کمیته تقریب مذاهب دهه فجر اندیشده شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سعید عسکری روز دوشنبه در جلسه کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سنندج اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان  بزرگ اسلام از زوایای مختلف الگوی کامل برای همگان است.

وی با تاکید بر ترویج سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک اصل مهم، افزود: در زمینه گفتمان انقلاب اسلامی که مرکز آن اسلام و هویت اسلامی است، شاخصه‌هایی برای انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن وجود دارد که باید بیش از پیش این شاخصه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور،  شناخت دشمن را از شاخصه‌های اصلی انقلابی‌گری دانست و با بیان اینکه امروز دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته اند، تاکید کرد: دشمن سعی دارد با استفاده از هر ظرفیت و ابزاری بر طبل تفرقه بکوبد تا به اهداف خود برسد،  هدف دشمن بزرگ کردن اختلافات و کوچک‌کردن اشتراکات بین مسلمان  است و هر حزب و گروهی در این مسیر بر طبل تفرقه بکوبد، به اسلام و قرآن خیانت کرده است.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه امروز مهمترین وظیفه کمیته تقریب مذاهب شناخت نقشه‌های دشمن و جلوگیری از تفرقه‌افکنی در جامعه است، ادامه داد: تقوای دینی و سیاسی در عصر حاضر بسیار پر اهمیت بوده و  کسی که به تقوای دینی و سیاسی عمل کند به اخلاص می‌رسد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تاکید براینکه مردم محور کردن برنامه‌های دهه فجر از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز بزرگ اسلامی به عنوان دبیرخانه کمیته تقریب دهه فجر استان کردستان است اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده و براساس روز شمار این دهه در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری همایش علمای اهل سنت و تشیع در سطح شهرستان‌ها و برگزاری جشن انقلاب اسلامی از برنامه‌های شاخص در این ایام خواهد بود.

انقلاب اسلامی و به چالش کشیدن ماهیت نظام سلطه 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم در این نشست، انقلاب اسلامی را  سرآغاز رهایی مردم از استعمار و استبداد داخل و خارجی  دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی عزت و عظمت برای مردم ایران به ارمغان آورد و زمینه سعادتمندی ملت را در عرصه‌های مختلف فراهم ساخت.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات افزود:‌ انقلاب اسلامی ماهیت نظام سلطه را به چالش کشید از این رو برگزاری مراسمات ایام دهه فجر در بهترین سطح وظیفه ملی است.

وی با بیان اینکه هرچه حضور مردم در این برنامه ها پررنگ‌تر باشد، دشمن ناامیدتر خواهد شد، بر لزوم مشارکت همه مردم و دستگاههای اجرایی در اجرای پرشور این برنامه ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سادات گفت: در کنار ۲۳ کمیته فعال دهه فجر در سطح استان، کمیته نظارت هم فعالیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از اول انقلاب در بخش تربیت طلاب و روحانیون و ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه حجره‌های دینی و احداث مدارس علوم دینی کارهای بزرگی در استان انجام گرفته و باید در این ایام بیش از پیش تبیین و معرفی شود.

 معاون فرهنگی اموزش و پرورش کردستان هم در این نشست با بیان اینکه دانش‌آموز محوری ملاک آموزش و پرورش در برگزاری ویژه برنامه‌های ایام دهه فجر خواهد بود، اظهار داشت: زنگ انقلاب در تمام مدارس سطح شهر و روستاهای استان به صدا در می‌آید.

حجت‌الله نریمانی تبیین شاخصه‌های شکل‌گیری انقلاب و دستاوردهای آن را با حضور افراد صاحب نظر از علما و اساتید دانشگاهی در قالب برگزار نشست‌های بصیرتی از اولویت های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: جهاد علمی از دیگر برنامه هاست که در قالب این مهم اعزام معلمین به مناطق روستایی برای کمک به ارتقای تحصیلی و رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان انجام می‌گیرد.

وی از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و عترت ویژه دانش‌آموزان در استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: ۱۰۷ هزار نفر از دانش‌آموزان در سال گذشته در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند که پیش بینی می شود امسال به۱۱۰ هزار دانش‌آموز افزایش یابد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه امروز دست‌هایی در کار است که جایگاه مرکز بزرگ و روحانیون و علمای دینی را تضعیف کنند، گفت: در ایام‌الله دهه فجر باید بیشترین نقش را به ماموستایان اهل سنت بدهیم.

علی‌اصغر حسینی روشنگری فعالیت‌های مرکز بزرگ و اهتمام این نهاد برای ارتقای جایگاه علمی ماموستایان در قالب برنامه گفتمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیات اندیشه‌ورز در ستاد امر به معروف با حضور اساتید و افراد صاحب‌نظر فعال است که این آمادگی را برای کمک در جهاد علمی که قرار است در ایام دهه فجر ایجاد شود داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha