آثار منتخب بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال» جشنواره بین‌المللی تئاتر معرفی شد

همدان- ایرنا- رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: هیات انتخاب پس از ارزیابی ۳۶ اثر متقاضی این بخش، ۶ نمایش را برای حضور در این رویداد جهانی معرفی کردند.

«احمدرضا احسانی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات انتخاب آثار بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال»، متشکل از زهره بهروزی‌نیا، الکا هدایت، هادی حسنعلی و مزدک مهیمنی است. 

وی خاطرنشان کرد: این بخش با توجه به اهمیت آموزش تئاتر در مدارس، مراکز فرهنگی و هنری و موسسات تخصصی تئاتر برگزار می‌شود تا بستری را برای شناخت هنر نمایش در جهت انتخاب شغل و حرفه‌ی آینده‌ به کودکان و نوجوان معرفی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: "به من رای دهید" به نویسندگی و کارگردانی رضا عربشاهی از تهران، " پرنده آبی" نوشته موریس مترلینگ و کارگردانی مشترک سمیرا یزدان‌پژو و آنیتا توکلی از کرج، "تنهایی دنیا" به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی از کرمانشاه، "کودکان کار" به نویسندگی و کارگردانی مسعود کردی از همدان، "وقتی که ما نیستیم" به نویسندگی و کارگردانی داود زارع از تهران و "هورشید" به نویسندگی سیدجواد رحیم‌زاده و مهناز آقایی و کارگردانی سجاد انتظاری از مشهد ۶ نمایش برگزیده ای هستند که در این دوره از جشنواره اجرا می شوند. 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» و به دبیری «امیر مشهدی عباس» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha