۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84625381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادیان با کمک هم راهکارهای عملیاتی در حوزه‌های فردی و اجتماعی  معرفی کنند

قم- ایرنا- اسقف اعظم پورتوویخو و رییس کمیسیون اسقفی آموزش از کنفرانس اسقفی اکوادور در پاسخ به نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با استقبال از گفت وگوهای بین ادیانی، گفت: ادیان با کمک هم راهکارهای عملیاتی در حوزه‌های فردی و اجتماعی معرفی کنند.

به گزارش دوشنبه شب مرکز خبر حوزه، در نامه ادواردو کاستیلو پینو آمده است: بدین‌وسیله محترمانه‌ترین سلام‌ها را خدمت شما عرض می‌کنم و از صمیم قلب از سلام‌های دوستانه و تبریک صمیمانه شما به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی تشکر می‌کنم.

دربخش دیگری ازاین نامه آمده است: برای مومنان و اهل ایمان در آیین مسیحی، کتاب مقدس انجیل نشانه بزرگ محسوب می‌شود: «اما فرشته به ایشان اطمینان خاطر داد و گفت: «نترسید! من حامل مژده‌ای برای شما هستم، مژده‌ای مسرت‌بخش برای همه مردم! و آن این است که همین امروز مسیح، خداوند و نجات‌دهنده شما، در شهر داوود چشم به جهان گشود.» (لوقا ۲، ۱۰-۱۱)

دراین نامه آمده است:  به‌عنوان یک اسقف کاتولیک و رییس کمیسیون اسقفی آموزش اکوادور و با نگاه ویژه به گفتگوی بین ادیان، مایه خرسندی است که گفتگوهای بین ادیانی انجام پذیرد.

درقسمت دیگری ازاین نامه آمده است: حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات رهبران دینی که به دنبال ایجاد همدلی با هدف ایجاد تقریب و گفت‌وگوی بین ادیان ابراهیمی می‌باشد، پیروی می‌کنند؛ همان‌طور که شما آیت‌الله محترم در نامه خود به این موضوع اشاره و تاکید داشتید که باید در زمینه‌های مختلف اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی صورت پذیرد.

وی  دراین نامه تصریح کرده است: همان‌طور که آیت‌الله محترم اشاره کردند؛ «ادیان باید با کمک یکدیگر درباره کارکردهای مشترک ادیان در جهان جدید، نظریه‌پردازی کرده و راهکارهای عملیاتی برای افزایش نقش‌آفرینی مثبت خود را در حوزه فردی و اجتماعی به نخبگان و مردم جهان معرفی کنند».

دربخش دیگری ازاین نامه آمده است: همه ما آگاهیم که انسان به‌واسطه حکمت و پایبندی به اصول اخلاقی می‌تواند به‌سوی مقصودی متعالی حرکت کرده و به راه صلح و برادری حقیقی نائل گردد و ما نیز اذعان داریم که در این امور با دین اسلام هم نگاه و متحد هستیم.

وی در این نامه اضافه کرده است: «کلیسا به مسلمانان نیز احترام می‌گذارد… پرستش خدای یگانه، زنده و حیات‌بخش، بخشنده و توانا، خالق آسمان و زمین، که با مردم سخن می‌گفت… آن‌ها تلاش می‌کنند تا از صمیم قلب تسلیم احکام غیرقابل درک او شوند، درست مانند ابراهیم (ع).» (

وی دربخش دیگری ازاین نامه آمده است: علاوه بر این، همان‌طور که در پیام ۲۰۲۱ برای ماه رمضان، از سوی شورای پاپی منتشر شد، آمده است: «ما مسیحیان و مسلمانان دعوت شده‌ایم که امیدوار به زندگی حال و آینده باشیم و شاهد و سازنده و مرمت کننده این امید باشیم، به‌ویژه برای کسانی که از مشکلات و ناامیدی رنج می‌برند.»

نامه ادامه یافته است:  به همین دلیل اعلام تمایل حوزه‌های علمیه اسلامی ایران برای «افزایش همکاری‌های اسلام و مسیحیت با توجه به روح مشترک متون دینی» می‌تواند گامی در تحقق تقریب و گفتگوی بین ادیانی باشد. پیام ارزشمند شما را به اسقف‌های اکوادور و کنفرانس اسقف‌های اکوادور خواهم رساند. همکاری محترمانه به نفع عموم مردم و حفظ کرامت انسان‌ها یکی از والاترین و ارزشمندترین موضوعات مدنظر ما می‌باشد.

وی ادامه داده است: بنده نیز میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را خدمت شما صمیمانه تبریک می‌گویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha