۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84625694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت طرح منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

اصغر احمدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار طرح افتتاح خواهد شد که سد خاکی کاکلک با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و با حجم سازه‌ای یکهزار و ۶۴۰ مترمکعب سطح از جمله این طرح‌هاست.

وی از رونمایی سند کاداستر و حدنگاری اراضی ملی شهرستاهای کوهرنگ، کیار و اردل خبر داد و گفت : تا پایان سالجاری، اجرای طرح کاداستر در تمام اراضی ملی استان به اتمام خواهد رسید.

احمدی از آغاز عملیات اجرایی چهار طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: عملیات ساخت بندهای سنگی، ملاتی در شهرستان های شهرکرد، بن و کوهرنگ همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

به گفته وی، برای اجرای این طرحها ۴۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی پیش بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار هکتار از مساحت استان مطالعه طرح آبخیزداری انجام شده که از این میزان ۳۵۰ هزار هکتار  در حال عملیات آبخیزداری است که سطحی معادل ۲۵ درصد  مساحت استان است.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha