نخستین دستگاه پیشرفته "سی تی اسکن" در شهر مرزی سردشت راه اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: نخستین دستگاه پیشرفته "سی تی اسکن" ۱۶ اسلایدی با کمک متخصان در این شهرستان راه اندازی شده و آماده ارایه خدمات پزشکی به شهروندان است.

داوود آتشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه سی‌تی اسکن جدید جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن کشور است که با پیگیری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و توافق وزارت بهداشت خریداری و تحویل این بیمارستان شده‌ است.

وی ادامه داد: دستگاه قبلی سی تی اسکن موجود در بیمارستان قدیمی و ۲ اسلایدی بوده که با اضافه شدن این دستگاه و راه‌اندازی آن نیاز بیماران به این تجهیزات رفع خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: با راه اندازی این دستگاه آموزش پرسنل و کارکنان بیمارستان نیز توسط مختصصان امر آغاز شده و امید است استقرار این دستگاه مشکلات درمانی سردشت را کمتر کند.

آتشی بیان کرد: هم اکنون دستگاه های پیشرفته پزشکی از "ام آر آی" به دلیل موقعیت جغرافیایی سردشت و همچنین بعد مسافت و وجود بیمارهای شیمایی جزو نیازهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است که امیدواریم به مرور خریداری و در اختیار این بیمارستان قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.

در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌ به‌ لایه برانداز (اسکن) می‌شود و بر این اساس بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رویت می‌شود.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha