استاندار: پیگیر سوخت یارانه‌ای برای صادرات هوایی سیب آذربایجان‌غربی هستیم

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: پیگیر اختصاص یارانه سوخت برای صادرات هوایی سیب تولیدی استان به اندونزی هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در سومین سفر شهرستانی خود به سلماس در جمع نمازگزاران مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: خام فروشی بلای جان کشاورزان آذربایجان‌غربی شده است؛ نباید اجازه داد تا سال آینده مشکلات امسال سیب تکرار شود.

وی ادامه داد: امروز در یک واحد تولیدی که بازدیدی نیز از آن داشتیم، بیش از ۲۵ محصول فرآوری شده از سیب تولید می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است و باید نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گمرکات کشور در آذربایجان‌غربی مستقر است، بیان کرد: جای سوال است که چرا از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده‌ای نشده است؛ به نظر می‌رسد در برخی از حوزه‌ها دچار یک خود تحریمی هستیم که با هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی باید این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت اقتصادی راه آهن در آذربایجان‌غربی ریالی استفاده نمی‌شود، گفت: میلیاردها تومان برای ایجاد زیر ساخت راه آهن در این‌استان هزینه شده ولی بدون استفاده مانده و حتی یک گرم صادرات از طریق آن انجام نمی‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت نوسازی و مدیریت باغات، اظهار داشت:  ارزش افزوده حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خصوص سیب باید در وضعیت معیشتی و زندگی مردم نمایان شود.

وی در ادامه هدف از سفرهای شهرستانی را دیدار بدون واسطه با مردم و اشرافیت به مشکلات استانی عنوان کرد و افزود: بازدیدهای میدانی ‌مدیران جهت اطلاع از مشکلات مردم و خدمات رسانی به آنان الزامی است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حضور مدیران در بین مردم جهت فرو ریختن دیوارهای بی اعتمادی خود ساخته، ضروری است.

معتمدیان با بیان‌اینکه در دولت سیزدهم هیچ اولویتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد، گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود به خدمت برای مردم تاکید داشته‌اند که تحقق این رهنمودها در دستور کار قرار دارد.

وی آذربایجان‌غربی را دارای پتانسیل‌های ویژه اقتصادی و جغرافیایی عنوان کرد و اظهار داشت:  بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه، شرایط آب و هوایی و جغرافیایی، ظرفیت معادن و پتانسیل‌های گردشگری این استان یک ظرفیت بی نظیر برای توسعه منطقه است و شایسته نیست که مردم منطقه دچار مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی باشند.

معتمدیان با بیان اینکه باید یک نگاه متوازن به توسعه استان داشت، ادامه داد: شهرهای آذربایجان‌غربی به مثابه یک پازل باید در توسعه استان، کامل کننده یکدیگر باشند.

وی با بیان‌اینکه اشتغال و وضعیت معیشتی روستاییان از دغدغه‌های دولت سیزدهم است، افزود: شرایط کرونایی نیز به مشکلات روستاییان افروده است که در تلاش برای بهبود وضعیت فعلی هستیم.

معتمدیان تغییر نگاه به استان‌ها را از اقدامات اساسی دولت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و بیان داشت که دولت سیزدهم معقتد به اداره استان محور کشور است که منجر به افزایش اختیارات استانی و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

وی با بیان‌اینکه صندوق پیشرفت عدالت در استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: این صندوق ابزاری در اختیار استانداران برای یک حرکت جهشی در توسعه مناطق خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود بیش از ۹۰ کیلومتر مرز مشترک شهرستان سلماس با جمهوری ترکیه، بیان کرد: آذربایجان‌غربی با این همه ظرفیت مرزی باید پیشانی توسعه تجارت با ترکیه باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی بازارچه مرزی "کوزه رش" از مطالبات مردم منطقه است، گفت: تحقق این موضوع نیازمند بهره مندی از ظرفیت های دیپلماسی است که باید رایزنی‌های لازم با طرف ترکیه انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به همکاری وزارت صمت با شهرداری سلماس جهت تکمیل منطقه ویژه اقتصادی، اظهار داشت: شرایط برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه باید فراهم شود؛ در تلاشیم تا سرمایه‌های منجمد مردم را به تولید بازگردانیم.

وی تحریم‌های ظالمامه اعمال شده علیه کشور را در طول تاریخ بی سابقه عنوان کرد و گفت: دشمن تمامی تلاش خود را برای شکست انقلاب اسلامی به کار گرفت ولی مردم همواره نشان دادند که به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، پشتیبان انقلاب و حافظ خون شهدا در این مسیر سخت هستند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه  امروز جمهوری اسلامی در شرایط بسیار مقتدری قرار دارد، اظهار داشت: مرزهای جمهوری اسلامی امروز تا دریای مدیترانه و رژیم صهیونیستی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha