۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84628112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات کالا از آذربایجان غربی ۴۲ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالا از این استان صادر شده که ۴۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

توحید آذربد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش دلاری کالاهای صادر شده در این مدت نیز به ۶۶۳ میلیون دلار رسیده که در این خصوص نیز رشد ۳۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۰ میلیون دلار کالا از این گمرکات صادر شده بود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان دارای ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی و برخوردار از پنج مرز رسمی با کشورهای ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان است که عبور راه ریلی ایران به اروپا نیز از جمله ظرفیت های بی بدیل آن به شمار می رود.

آذربد با اشاره به اینکه صادرات سایر گمرکات کشور از طریق گمرکات این استان نیز در این مدت ۲ میلیون ۷۵۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲ میلیارد ۹۰۰ میلیون دلار صورت گرفته است، اظهار داشت: ارزش این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است.

آذربد افزود: در ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پنج پایانه استان ترانزیت شده که این میزان از نظر وزنی ۲۶ و نظر ارزش دلاری ۵۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۸۱۱ هزار نفر گردشگر و مسافر از پایانه های استان تردد کرده اند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، شمال عراق و نخجوان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha