استانداربوشهر: دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: دهه مبارک فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد گوناگون است تا مردم بویژه جوانان و نوجوانان از این فعالیت‌ها آگاه شوند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از احمد محمدی زاده در آئین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری دشتی افزود: خدمات و شرایط فراهم شده در نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون قابل مقایسه با حکومت فاسد و سرسپرده شاهنشاهی‌ نیست.

وی با بیان اینکه حکومت فاسد شاهنشاهی‌ در برابر ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا تعظیم و در برابر مردم جامعه گردن‌کشی می‌کرد اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات‌رسانی به مردم از وظایف و مأموریت‌های مسئولان و توجه به مطالبات و خواسته آنها در اولویت است.

محمدی‌زاده افزود: توانمندی جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که پس از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی بارها به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه حمله کرد ولی آنان جرأت تعرض به ایران اسلامی را نداشتند و این نشان از عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: ایران اسلامی با اتکا به نیروی جوانان خود امروز با اقتدار در برابر همه زورگویان ایستاده است.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان دشتی در بخش‌های گوناگون دارای ظرفیت‌های مهم است که بخشی از آنها اجرا شده است.

وی باتأکید بر سرعت بخشی در طرح‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زایی بیان کرد: هر منطقه در دشتی از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است که پیشرفت‌هایی داشته ولی بخش ساحلی این شهرستان ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه در بخش‌های تولید، اشتغال‌زایی و اقتصادی دارد که باید احصا و عملیاتی شود.

استاندار بوشهر گفت: محور اصلی فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی باید بر پایه بخش خصوصی باشد چون منابع دولتی به تنهایی موثر نیست و باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری کند.

محمدی‌زاده یادآور شد: مسئولان در شرایط سخت خدمات لازم و مهم به جامعه ارائه کرده‌اند و در این جنگ سخت اقتصادی با برنامه‌ریزی انجام شده این ملت ایران هستند که با رسیدن به استقلال اقتصادی پیروز می شوند.

فرماندار سابق دشتی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های تولیدی و اشتغال زایی در این شهرستان در دست اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ها برای ۴۰۰  نفر به صورت مستقیم و  بیش از یکهزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد.

عبدالله نادری به خدمات چهار سال گذشته شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹ درصد روستاهای دشتی گاز رسانی شده و این خدمت بزرگی برای رفاه و آسایش مردم دشتی است.

وی اضافه کرد: در این مدت دو سد بزرگ باغان و دشت پلنگ در دشتی شروع به کار کرد و سد قیز قلعه نیز در منطقه دشت پلنگ به بهره برداری رسید که در تامین آب کشاورزی و تقویت سفره های آب زیر زمینی در این منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

فرماندار سابق دشتی به طرح‌های انتقال آب در دشتی اشاره کرد و افزود: طرح انتقال آب از چاه‌های آبرسانی در منطقه  تنگ سدر به شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی  نیز انجام شد که نقشی مهم در بهبود وضعیت تامین آب شرب این شهر ۴۲ هزار نفری داشته است.

وی درباره وضعیت طرح‌های تولید برق خورشیدی در دشتی گفت: این شهرستان با تولید سه مگاوات و ۲۰۰ کیلو وات برق خورشیدی بیش از ۹۰ درصد برق خورشیدی در استان بوشهر را تولید می کند.

فرماندار سابق دشتی بیان کرد: در زمنیه اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی در این چهار سال اقدامات بسیار خوبی انجام شد که طرح احداث ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی با همه بخش‌های درمانی بزودی به بهره برداری می رسد و در بهبود وضعیت درمان و کاهش هزینه های درمانی کارگران و بازشنسته های تامین اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

نادری به توسعه زیر ساخت های رزشی در دشتی نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت پروژه بزرگ سالن ورزشی کارگران و ساختمان مرکز رشد، خوابگاه ورزشکاران و جایگاه ویژه ادر ورزشگاه تختی خورموج و سالن ورزشی باغان و زمین چمن در استادیوم شماره ۲ خورموج و زمین چمن شهر بادوله افتتاح و در اختیار نوجوانان وجوانان ورزشکار دشتی قرار گرفت.

امام جمعه خورموج گفت: شهرستان دشتی از لحاظ نیروی انسانی وسایر شاخص ها دارای ظرفیت های بالایی برای توسعه و پیشرفت است.

حجت الاسلام علی زاهد دوست افزود: در صورت توجه و تلاش  بیشتر مسئولان این شهرستان زمینه برای توسعه پایدار و نقش آفرینی بیشتر در سطح استان بوشهر دارد و انتظار داریم در دولت جدید و با انصاب مدیران کارآمدتر این زمینه فراهم شود.

وی از تلاش های عبدالله نادری در چهار سال گذشته قدردانی کرد و افزود: فرماندار سابق در چهار سال گذشته منشأ خیرات و برکات زیادی در دشتی بوده است.

امام جمعه خورموج  انتصاب علی بحرانی که از نیروهای بومی، متعهد، جهادی و با تجربه و توان خدمتی بالا در سمت سرپرست فرمانداری دشتی تبریک گفت و خواستار همراهی و مشارکت بیشتر و بهتر مردم و مسئولان با وی برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان شد.

در این آیین علی بحرانی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتی معرفی و از خدمات عبدالله نادری فرماندار سابق تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha