نیکوکاران خراسان شمالی ۳۵۹ میلیون تومان به خانواده زندانیان کمک کردند

بجنورد-ایرنا- سرپرست مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج اداره کل زندان های خراسان شمالی گفت: امسال نیکوکاران استان ۳۵۹ میلیون تومان به خانواده زندانیان در زمنیه های تامین معیشت، بهداشت و درمان کمک کردند.

محمداسماعیل حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیکوکاران در سال جاری ۳۱۷ بسته سبد کالا در بین خانواده های نیازمند زندانیان توزیع کردند که هر سبد ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

وی افزود: مابقی کمک های نیز به صورت غیر نقدی برای اجرای طرح های مختلف از جمله بهداشت و درمان در زمینه معاینات اولیهٰ، دهان و دندان، اطفال و زنان و زایمان، روان شناسی، حقوقی، مددکاری و تحصیلی بوده است.

وی اظهار داشت: نیکوکاران در راستای پرداخت اجاره مسکن خانوار ها، پرداخت هزینه های آب، گاز و برق نیز مشارکت داشته اند.

حاتمی افزود: علاوه بر این کمک ها در مناسبت های مختلف نیز غذای گرم تهیه و در بین خانواده های نیازمند زندانیان این استان توزیع خواهد شد.

سرپرست مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج اداره کل زندان های خراسان شمالی بر کمک و حمایت از خانواده زندانیان در زمینه های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای حمایت از این قشر هر چهارشنبه ها کلاس های آموزش روان شناسی و حقوقی برگزار می شود که علاوه بر آموزش حوزه بهداشت و درمان نیز فعال شد.

حاتمی افزود: تمامی خانوارهای زیر پوشش انجمن می توانند در چهارشنبه ها به این مرکز مراجعه کنند و از خدمات پزشکی به صورت کاملا رایگان بهره مند شوند؛ نیکوکاران نیز در تامین داروهای مورد نیاز این قشر مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هم اینک ۲۶۰ خانواده زیر پوشش مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج استان هستند اظهار داشت: برنامه ریزی شده است تا تمامی این خانوارها در کلاس های روان شناسی حضور یابند و در خصوص مسائل مختلف با آسیب ها پرداخته خواهد شد. 

حاتمی گفت: حمایت از خانواده زندانیان بهترین راهبرد برای کاهش آسیب به این قشر است.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت‌های خیران، همراهی و مشارکت برخی سازمان‌های مردم نهاد از جمله گروه های جهادی آسیب‌های اجتماعی که متوجه خانواده زندانیان است، کاهش دهیم زیراکه باید شرایط یک زندگی شرافتمندانه برای این اقشار فراهم شود.

حاتمی گفت: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی برای اعضای خانواده مددجویان را فراهم می‌سازد، هم اینک نباید این خانوار ها مورد غفلت و کم‌توجهی قرار گیرند.

براساس آمارها، شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است که براین اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

میانگین جمعیت زندانی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۳ نفر زندانی است.

هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند، این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که تعداد زندانیان در کانون معمولا بین سه تا هفت نفر است که زیر ۱۸ سال سن دارند.

 ۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن هستند که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

شماره کارت مجازی ستاد دیه جهت کمک خیران و نیکوکاران ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha