۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84628299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۸ اثر به جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی ارسال شد

بجنورد_ ایرنا_ معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۰۸ اثر و کالای فرهنگی از ۷۱ هنرمند این استان به دبیرخانه «جشنواره کالای فرهنگی» ارسال شد.

رضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد در بخش نوشت افزار۴۵ اثر، هدایای فرهنگی ۲۲۴ اثر و عروسک ۳۹ اثر ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۱۶هنرمند عروسک ساز، ۲۰ هنرمند در حوزه نوشت افزار و ۳۵ هنرمند در بخش هدایای فرهنگی مشارکت داشتند افزود: هنرمندان شهرستان‌های گرمه، بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و راز در این دوره از جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه داوری آثار از روز جمعه هشتم بهمن ماه آغاز می‌شود گفت: داوران این جشنواره  یلدا شعبانی، جواد عظیمی، وحید عرفانیان، صادق شریعتی و پوریا زارعی هستند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در استان در سه بخش نوشت افزار، هدایای فرهنگی و عروسک با هدف شناخت عمیق‌تر بوم فرهنگ و ظرفیت های موجود در آن، کاربردی کردن بوم فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کارهای فرهنگی با اتکا به ظرفیت های بومی و کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی‌بومی برگزار می شود.

رضایی اظهار داشت: آیین پایانی این جشنواره و معرفی برگزیدگان چهاردهم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود که جوایز برگزیدگان اول هر بخش بیست و پنج میلیون ریال، برگزیدگان دوم هر بخش بیست میلیون ریال و برگزیدگان سوم هر بخش را پانزده میلیون ریال است و در هر بخش از د۲ اثر هم تقدیر می شود.

هم اکنون در استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد که شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالنهای سینما و تئاتر هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha