۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84628542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایشی است

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش موارد مبتلای سرپایی و بستری در این استان خبر داد و گفت: افزایش سرعت واکسیناسیون می‌تواند در مهار این وضعیت نقش موثری داشته باشد.

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس رنگ‌بندی جدید هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز قرار ندارد اما استان‌های همجوار با تغییر رنگ مواجه شده‌اند که این موضوع می‌تواند تهدیدی برای شیوع کرونا در استان ما به شمار رود.

وی ادامه داد: از لحاظ آزمایشگاهی می‌توان گفت که هنوز اُمیکرون در استان به سویه غالب تبدیل نشده است اما شواهد اپیدمولوژیک نشان می‌دهد که به سمت غالب شدن سویه اومیکرون در حال حرکت هستیم.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در موج‌های قبلی تلاش بر پیشگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا معطوف شده بود، تصریح کرد: در موج احتمالی جدید تلاش بر این است تا همزمان با بازگشایی‌ها و به ویژه فعالیت اصناف و مدارس و دانشگاه‌ها خسارت ناشی از کرونا به کمترین حد خود برسد.

احمدی در ادامه از مراجعه ۲۸۳ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۱۸۴ نفر مثبت قطعی اعلام شد که ۱۴ نفر بستری و ۱۰۴ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته موردی از فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: سه بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۷ بهمن) ۲۶۹ هزار و ۸۱۳ مورد نمونه‌گیری تشخیص مولکولی کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۸۷ هزار و ۹۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این استان شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha