رییس سازمان مدیریت بحران کشور: پیشگیری اساس کار مدیریت بحران است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشگیری اساس کار مدیریت بحران و رویکرد جدی وزیر کشور است.

اسماعیل نجار روز پنجشنبه در همایش معاونان آبخیزداری استانهای کشور در مشهد افزود: در سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب سه نکته شامل مدیریت واحد، استفاده از تمام ظرفیت کشور و پیشگیری به عنوان اساس کار مد نظر و مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که به پیشگیری از خسارت در حوادث و بلایای طبیعی اهمیت چندانی داده نمی‌شود و باور به آن به میزان لازم توسعه نیافته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: موظف هستیم پیشنهادهای پیشگیرانه دستگاهها را بگیریم، به سازمان برنامه و بودجه اعلام و آن سازمان نیز ردیف بودجه تخصیص دهد تا برای حوزه پیشگیری در این بخش هزینه شود.

وی افزود: رویکرد وزیر کشور توجه به حوزه پیشگیری به عنوان نقشه راه است.

نجار با بیان اینکه رییس جمهوری هم به این مهم اهتمام دارد ادامه داد: برگزاری نخستین شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رییس جمهوری در چندی پیش نشان از این اهتمام دارد.
وی گفت: تغییر اقلیم در ابعاد مختلف در کشور ما اتفاق افتاده و آثار آن مشهود است لذا باید به دو بخش آبخیزداری و آبخوانداری توجه ویژه شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که ۷۰ هزار کیلومتر آن از مراکز جمعیتی عبور می‌کند افزود: پلهای ساخته شده بر روی این رودخانه‌ها با توجه به دبی رودخانه ساخته نشده بلکه براساس اعتبارات احداث شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور و ضرورت معرفی جایگاه پروژه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید نسبت به جایگاه این پروژه ها آگاه شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha