۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84629431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ گروه راهداری مشغول برف‌روبی جاده‌های کوهستانی گلستان هستند

گرگان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که ۶ گروه راهداری با بهره‌گیری از خودروهای سنگین مشغول برف‌روبی و بازگشایی جاده‌های کوهستانی توسکستان (گرگان - شاهرود) و خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود) هستند.

غلامرضا بیکی ظهر جمعه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در زمان حاضر بارش شدید برف در جاده‌های توسکستان و جاده خوش‌ییلاق جریان دارد و به همین دلیل این مسیر بر روی آمد و شد خودروها بسته شد .

وی ادامه داد : بارش برف در این جاده‌های کوهستانی که ارتباط ۲ استان گلستان و سمنان را برقرار می کند ، از شب گذشته آغاز شده است .

بیکی همچنین از بارش برف در جنگل گلستان واقع در مسیر گلستان - خراسان شمالی از نیمه شب گذشته خبر داد و گفت : آمد و شد خودروها در این جاده با زنجیر چرخ امکان پذیر است .

به گفته وی  در جاده جنگل گلستان نیز سه گروه راهداری مشغول پاشیدن شن و نمک هستند تا در آمد و شد خودروها خللی ایجاد نشود.

۶ گروه راهداری مشغول برف‌روبی جاده‌های کوهستانی گلستان هستند
وی با اشاره به سرمای هوا از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و اطلاع از آخرین وضعیت راهها تماس داشته و تجهیزات کامل زمستانی اعم از اطمینان از پر بودن باک بنزین، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 استان گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی و برف گیر است. 

همچنین مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی از شامگاه روز گذشته در گستره وسیعی از استان گفت: بر اثر فعالیت این سامانه کاهش ۱۰ درجه ای دما در بیشترین مناطق اتفاق افتاده است و اهالی ساکن در مناطق کوهستانی از شامگاه روز پنجشنبه شاهد بارش  برف و کولاک هستند.

به گفته نوربخش داداشی، بارش برف در ارتفاعات بالای ۱۲۰۰ متر ، کاهش شعاع دید و مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی از پیامدهای فعالیت این سامانه است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha