محور دامغان به کیاسر بازگشایی شد

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴
کد خبر: 84629699
محور دامغان به کیاسر بازگشایی شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان گفت: محور ارتباطی دامغان به کیاسر مازندران که بامداد امروز جمعه به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی شد.

حسین ابوطالبی عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش برف و کولاک شدید از شامگاه پنجشنبه در محورهای شمالی دامغان آغاز شد و از ساعت یک بامداد روز جمعه موجب بسته شدن محور دامغان به کیاسر شد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت حدود ۱۵ ساعت مسدودی، این محور اکنون با تلاش‌ راهداران بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد روان در این محور ادامه دارد. 

ابوطالبی افزود: به دلیل بارش برف شدید در محورهای شمالی شهرستان، محور دیباج به گلوگاه، از ساعت ۲ بامداد روز جمعه مسدود شد و این مسدودی همچنان ادامه دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی در این محور، این مسدودی تا فردا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تردد در محور چشمه علی به فولادمحله و گردنه آهوان در مسیر دامغان- سمنان بدون مشکل ادامه دارد و هم اکنون، گشت های راهداری در محورهای مذکور مستقر شده و آماده خدمت رسانی هستند.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: نمک پاشی، استفاده از خودروهای برف‌روب برای کنارزنی برف در جاده های اصلی و خدمت رسانی به مسافران در راه‌مانده در گردنه های خطرناک محورهای دامغان از اقدام‌های انجام‌شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان گفت: گردنه تویه دروار از سمت فولاد محله نیز با مشکل مواجه است و هم اکنون، گشت های راهداری در محورهای اصلی و فرعی در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی هستند.

به‌ گزارش ایرنا، چنان چه مسافران قصد سفر یا عبور از مناطق سردسیر و برف‌گیر را دارند، زنجیرچرخ، لباس گرم و تغذیه کافی، به همراه داشته باشند و با سوخت کامل خودرو در این مناطق تردد کنند.

شهرستان دامغان دارای ۹۶۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی می باشد که ۸۸ درصد آن آسفالت و بقیه خاکی است، از این میزان ۳۰۰ کیلومتر جاده برف‌گیر در حوزه شهرستان دامغان شناسایی شده است.

مردم قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت جاده ها، می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir مراجعه و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha