۹۲ درصد جامعه هدف استان همدان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

همدان-ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان، گفت: ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این استان تاکنون دُز اول واکسن کرونا را در یافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، «محمدمهدی مجذوبی» روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: همچنین برای ۸۰.۱ درصد از جمعیت هدف این استان نوبت دوم و ۲۴.۱ درصد نیز نوبت سومِ واکسن کرونا  تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی ها و شواهد نشان دهنده گسترش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون است، اظهار داشت: این امر منجر به افزایش آمار موارد مثبت ابتلا، مراجعین سرپایی و بستری در مراکز درمانی شده که برای مقابله با این شرایط و مهار گسترش ویروس، تزریق دُز سوم واکسن کرونا امری حیاتی و ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش ۲ برابری آمار مراجعان سرپایی و بستری با علائم مشکوک کووید ۱۹ در استان، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی گسترده با هدف آگاهی بخشی و اقناع مردم برای تزریق واکسن کرونا به خصوص دریافت دُز سوم به صورت جدی و مستمر در دستور کار قرار گرفته است.

مجذوبی با اشاره به اینکه تشویق مردم برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است، افزود: دراین زمینه باید از ظرفیت اطلاع رسانی صدا و سیما، رسانه ها و همچنین فضای مجازی برای تشویق مردم به تزریق دُز سوم واکسن کرونا بسیار ضروری است.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان های استان همدان برای پذیرش بیماران ، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی نقش موثری در کنترل همه گیری ویروس و شناسایی و درمان مبتلایان داشته که اجرای این طرح با همکاری نیروهای سپاه و بسیج همچنان ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: براساس بررسی های انجام شده، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان حدود ۶۵ درصد است.

به گفته وی، ارسال پیامک تلفنی تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا برای افراد واجد شرایط باید به صورت جدی و مستمر ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان نیز امروز در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: آمار روزانه فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان طی ۱۵ روز گذشته صفر بوده هر چند که وضعیت رنگبندی در بیشتر شهرهای استان زرد شده است.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته، وضعیت رنگ بندی کرونایی در شهرستان‌های استان همدان به‌ جز «بهار و اسدآباد» از آبی به زرد تغییر یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha