۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84630369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ پروژه برق رسانی دهه فجر امسال در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، ۵۳ پروژه حوزه برق با ۹۴۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال هزینه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، هیوا لهونیان روز شنبه با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال پنج پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود، اظهار داشت: بیشتر این پروژه‌ها بااعتباری بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال مربوط به اصلاح و بهسازی شبکه از طریق تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار است.

وی اضافه کرد: در مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی این شرکت در دهه فجر امسال در حوزه های برقرسانی به پروژه‌های شاخص ملی و استانی، برق رسانی به شهرک‌های مسکونی و شهرک‌های صنعتی، اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق، رفع ضعف ولتاژ در شبکه، تکخوانی کنتور روستاهای باز فروش و درنهایت اصلاح و احداث روشنایی معابر است که در دهه فجر امسال کلنگ زنی یا به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: در سال جاری اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق استان صورت گرفته که از مهمترین آنها می توان به اصلاح و بهسازی حدود هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، اجرای کامل طرح بهارستان در بیش از ۱۵۰ روستا با هدف اصلاح کامل تجهیزات شبکه،  برق رسانی کامل به تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان و استاندارد سازی کامل ولتاژ تحویلی به مشترکان تحت عنوان طرح چاوش اشاره کرد.

لهونیان یادآور شد: ۲۶ مورد از این پروژه‌ها در مناطق روستایی و ۳۲ پروژه نیز مختص به نقاط شهری و طرح‌های اختصاصی است.

در حال حاضر بیش از ۷۰۷ هزار مشترک کردستانی از نعمت انرژی برق بهره‌مند و ۱۰۰ درصد مناطق شهری و تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان از برق برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha