۲۰۰ برنامه متنوع  فرهنگی به مناسبت دهه فجر در اشنویه برگزار می‌شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی در این شهرستان برگزار می شود و به همین مناسبت ۵۸ طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی نیز افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

سیدعلی ترابی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در مجموع برای بهره برداری از این طرح ها هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینک چهار طرح نیز به همین مناسبت با ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد افزود: رژه خودرویی، برگزاری مسابقات فرهنگی، افتتاح نمایشگاه ها و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

فرماندار اشنویه همچنین با اشاره به اقدامات انججام شده در حوزه سلامت این شهرستان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون خیران ۳۲ میلیارد ریال به حوزه سلامت این شهرستان کمک اهدا کرده اند.

ترابی اظهار داشت: از این میزان، ۲۳ میلیارد ریال جهت ساخت و تجهیز ساختمان خیرساز سی تی اسکن  و بقیه جهت تکمیل و تجهیز بخش آی‌سی‌یو، بازسازی بخش جراحی و تجهیزات بیمارستان و مقابله با کرونا صرف می شود.

فرماندار اشنویه گفت: ساختمان سی تی اسکن با زیربنای ۴۶۲ متر مربع در ۲ طبقه  احداث می‌شود و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۲۰ میلیارد ریال بوده که همه این مبلغ از سوی خیّران تعهد شده ‌است.

وی اضافه کرد: در طبقه اول این ساختمان واحدهای سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق پزشک و در طبقه دوم نیز واحد سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی و واحدهای اداری طراحی شده‌ است.

وی بیان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز تمامی نیازهای این شهرستان در این حوزه به طور کامل رفع شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان و یا سایر شهرستان‌های همجوار نخواهد بود.

ترابی با بیان اینکه انتقاد سازنده جهت توسعه شهر ضروری است گفت: دوری از حاشیه، آزادی قلم و بیان همواره مورد تاکید بوده و امیدواریم با اقدامات اساسی و همدلی شاهد تحرک و پویایی شهرستان باشیم.

وی بیان کرد: شناسایی ظرفیت و پتانسیل های سرمایه گذاری و توجه به این بخش مورد تاکید است و شاهد تحول فراوان در بخش های گوناگون شهرستان خواهیم بود. 

به گزارش ایرنا؛ در این نشست مشکلات شهری، توجه به فضای آموزشی، ایجاد واحدهای تولیدی و پیشنهادات جهت استفاده از پتانسیل های شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha