۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84630642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبکه آبرسانی ۵ روستای جنوب تهران نوسازی می شود

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبر: 84630642
شبکه آبرسانی ۵ روستای جنوب تهران نوسازی می شود

شهرری ـ ایرنا ـ مدیرعامل آبفای منطقه۶ تهران، گفت: شبکه آبرسانی پنج روستای جنوب تهران با حفر ۹ حلقه چاه، احداث یک مخزن ذخیره آب ۲ هزار متر مکعبی و ۳۹ کیلومتر لوله گذاری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال نوسازی می شود.

حسن حقیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: عملیات عمرانی این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و براساس زمانبندی تا تیرماه ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روستاهای مرتضی گرد، پلایین، خلازیر، صالح آباد غربی و رسالت شامل این طرح می شوند، خاطرنشان کرد: شبکه آبرسانی این روستاها در حال حاضر قدیمی و فرسوده است که با اجرای این طرح جدید علاوه بر نوسازی شبکه، زمینه اتصال به رینگ آب شرب تهران نیز محیا می شود.

حقیقی اضافه کرد: این طرح بزرگ آبرسانی در قالب طرح محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می شود که با انجام آن شاهد جلوگیری از هدر رفت آب شرب و افزایش بازدهی شبکه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مخزن ذخیره ۲ هزار متر مکعبی در ابتدای روستای مرتضی گرد احداث می شود، بیان داشت: این مخزن موجب افزایش فشار و پایداری آب در زمان اوج پیک مصرف می شود.

وی یادآور شد: برای ارتقای کیفیت و پایداری آب شرب، ۹ حلقه چاه عمیق نیز در این منطقه حفر می شود که با ایجاد این زیرساخت ها امیدواریم شاهد مشکلات سال های گذشته در این روستاها نباشیم.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران(شهرری) به ۲۷۶ هزار مشترک شهری و روستایی در پنج منطقه(۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر در جنوب تهران و ۷۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر خدمات رسانی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha