۷۰ گروه در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۰ گروه در منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پذیرای هر نوع سرمایه‌گذاری به جز صنایع آب‌بر و صنایعی هستیم که از نظر زیست محیطی ایراد داشته باشند.

حسین زارعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع گروه‌های سرمایه‌گذاری تاکنون ۱۳ واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی پیشرفت فیزیکی آنها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به وجود ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد در کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی در نزدیکی مرز و همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان سبب شده تا فرصت خوبی برای تجار خارجی افغان محقق شود و در حال حاضر روند توسعه شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، روند سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان توسط سرمایه‌گذاران را خوب ارزیابی کرد و گفت: پذیرای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های متعدد هستیم.

وی با اشاره به فعالیت سایت منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی از سال ۹۵ تاکنون تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی منطقه‌ای عام است که سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در آن سرمایه‌گذاری کنند ما نیز در تامین زیرساخت به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنیم.

زارعی با اشاره به اینکه صدور مجوز کمتر از ۷۲ ساعت برای سرمایه‌گذاران انجام می‌شود گفت: هرچند در این سال‌ها اقدامات زیادی در منطقه ویژه و سایت مرزی رقم خورده اما هنوز جای کار زیاد است.

وی با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، یکی از مهمترین آنها را معافیت‌های مالیاتی ۱۳ ساله ذکر کرد و گفت: ورود هر نوع مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بدون حقوق گمرکی، ورود تجهیزات ماشین‌آلات خط اعم از مستعمل بدون پرداخت عوارض گمرکی، صدور قبوض انبار تفکیکی و غیرقابل معامله از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود قطعه منفصله مرز ماهیرود را از دیگر مزیت‌ها برشمرد و ادامه داد: از آنجایی که خراسان جنوبی استانی معدنی است و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد، با ایجاد پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی می‌توان از ظرفیت آن بیش از پیش استفاده کرد.

وی از درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه‌گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات این منطقه، نبود دستگاه ایکس‌ری (تونل تصویربرداری) بود که خوشبختانه در حال تحقق است.

زارعی با بیان اینکه ترانزیت عام با راه‌اندازی دستگاه ایکس ری محقق خواهد شد اظهار امیدواری کرد که به‌زودی با راه‌اندازی این دستگاه روال کار بهتر شود.

وی افزود: خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌های فراوان است که می‌تواند بیشتر و بهتر از این در سطح کشور معرفی شود و بدون شک برای توسعه پایدار نیاز به محرک‌هایی داریم هرچند بخشی از آن توسط منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از معدود استان‌هایی است که دارای منطقه ویژه قطعه منفصله در مرز ماهیرود است که جزو مزیت‌های نسبی این منطقه به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha