۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84631151
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اولین جشنواره بازیگری مجازی در سقز برگزار شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84631151
اولین جشنواره بازیگری مجازی در سقز برگزار شد

سنندج- ایرنا- اولین جشنواره بازیگری مجازی شهرستان سقز روز یکشنبه با معرفی برگزیدگان در بخش های بازیگری، فیلم کوتاه، کارگردانی و طرح و ایده پایان یافت.

دبیر اولین جشنواره بازیگری سقز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اولین روز جشنواره که با همکاری موسسه نقش آفرینان سقز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد ۱۸ هنرمند جوان به اجرای تئاتر کوتاه پنج دقیقه ای تک نفره مونولوگ پرداختند.

علیرضا اسماعیلی افزود: این اجراها که جدا از بحث رقابت، حس و حال همکاری و تعامل خوب هنرمندان و شرکت کنندگان را فراهم ساخته است نوید بخش استعدادهای خوبی در عرصه بازیگری است.

این کارگردان سقزی با بیان اینکه در دومین روز این جشنواره نیز هشت فیلم کوتاه از ۳۲ فیلم ارسال شده به جشنواره به نمایش گذاشته شد یادآور شد: این آثار شامل مانا به کارگردانی نوید مرتضایی، کرونا و فقر خانواده به کارگردانی هانا رسول نژاد، یک روز به کارگردانی اروین صابری، چاره نوس به کارگردانی دانا کسنزانی، آگادار به کارگردانی سیوان رحمتی، تبلت به کارگردانی اسرا یاسمنی، تیغ کرونا به کارگردانی نیما رستمی و محمد درویشی و شرط نابودی به کارگردانی شهرام ملازم بود.

اسماعلیی به داوری این رقابت ها اشاره کرد و گفت: هیات داوران بر عهده هنرمندان نام آشنای کردستان همچون، ابراهیم روز فراخ، مصطفی یاسینی، افشین ناصری، وریا شاکری و سامان سید ابراهیمی بود، داوری بخش مردمی نیز به عهده کمال نوجوان از هنرمندان با تجربه سقز بود.

دبیر اولین جشنواره بازیگری مجازی سقز در مورد منتخبان این جشنواره نیز گفت: عناوین برگزیدگان بازیگری (بدون اولویت) به هدیه اسماعیلی، آرینا مفاخری و آروین مراد زاده رسید و از فریبا کابیل، ئه وین آقامیری و آلا هاشمی هم تقدیر شد.
 

اولین جشنواره بازیگری مجازی در سقز برگزار شد

وی افزود: ماهور توفیقی، حدیث رشیدی و شریفه شیریان هم برگزیدگان بخش کارگردانی این جشنواره شدند که به آنها جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

اسماعیلی گفت: در بخش برگزیدگان طرح و ایده، کامران کریمی، نگین حسن پور و زانیار سلیمی بدون اولویت به عنوان منتخبان این بخش انتخاب شدند.

وی در مورد برگزیدگان بخش فیلم کوتاه نیز گفت:  فیلم کوتاه "مانا " به کارگردانی نوید مرتضایی رتبه اول را کسب کرد، "کرونا، فقر و محرومیت" به کارگردانی هانا رسول نژاد به مقام دوم رسید و "یک روز " به کارگردانی آروین صابری سوم شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار و از برگزیدگان تقدیر شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha