۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84631293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بانه: عادی انگاری و بی توجهی مردم عاملی برای طغیان کرونا است

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: عادی انگاری و بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر بزرگی است که جامعه را تهدید می کند و باعث طغیان کرونا می شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در بانه اظهار داشت: پیک ششم کرونا گستردگی بیشتری نسبت به پیک های دیگر دارد که باید دورهمی ها و تجمعات تا پایان این پیک برگزار نشود تا به سلامت از این پیک گذر کنیم.

وی با اشاره با تعامل و همکاری سازمان های دولتی در بحث کرونا اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد تعامل و همکاری بین سازمان ها بیشتر و نوعی همدلی ایجاد شود تا مردم بیشتر از گذشته برای حفظ سلامتی خود بکوشند و قدردان سلامت خود باشند.

رستم پور گفت: در ۲ سال گذشته شیوع کرونا مشکلات زیادی برای خانواده ها ایجاد کرد این وضعیت باعث شد تمهیدات بهتری برای سلامتی جامعه اندیشیده شود، اجرای طرح شهید سلیمانی، همراهی مردم، همکاری مسوولین، اصناف و بازاریان از اقدامات بسیار خوبی بود که در راستای کاهش مشکلات اجتماعی انجام شد.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت به صراحت اعلام کرده است که وارد پیک ششم کرونا شدیم و باید پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون با جدیت پیگیری شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه نیز در این نشست گفت: بعد از ۲ سال مبارزه مستمر با کرونا، آمار بستری بیماران در بیمارستان های بانه چند مدت پیش به صفر رسید اما در روزهای اخیر آمار بستری ها تک رقمی شده است.

آرش رشیدی با اشاره به ظرفیت محدود بیمارستان های بانه افزود: با توجه به تجربه هایی که در ۲ سال اخیر کسب کردیم در ۱۰ روز آینده آمار بستری بیماران کرونا به بیش از ۲۰ نفر می رسد.

وی اظهار داشت: در صورت لزوم باید بیمارستان ها را بسیج کنیم خدمات رسانی به سایر بیماران را کاهش دهیم تا بتوانیم بار دیگر پیروز شویم اما اتخاذ این تدابیر باعث می شود خدمات رسانی به بقیه بیماران که بیماری های زمینه ای دارند و یا نیاز به عمل جراحی دارند کاهش یابد.

رشیدی با بیان اینکه به عقیده بسیاری از محققان و پژوهشگران، بیماری کرونا هیچ وقت به طور کامل پایان نمی یابد و در بسیاری از نقاط دنیا به صورت بومی ماندگار می شود، گفت: از جمعیت ۱۲۸ هزار نفری بانه که واجد دریافت واکسن کرونا هستند تاکنون ۸۲ درصد دز اول را دریافت کرده اند، ۶۸ درصد جمعیت واجد شرایط هم دز دوم را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: طبق گفته پژوهشگران اگر جمعیت واکسیناسیون در دز دوم کمتر از ۸۵ درصد باشد ایمنی نسبی در جامعه ایجاد نمی شود در صورتی که جمعیت مقاوم را تشویق به دریافت واکسن کنیم نفع آن شامل دیگر اقشار جامعه می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه با اشاره به برگزاری تجمعات و همایش ها گفت: برگزاری تجمعات، زمینه را برای شیوع ویروس کرونا فراهم می کند سویه ششم ۵۰ برابر بیشتر است و جمعیت کودکان و نوجوانی را که واکسن دریافت نکردند و یا واکسن تک دز دریافت کرده اند، هدف قرار می دهد.

وی افزود: با توجه به شدت سویه جدید کرونا باید از برگزاری تجمعات تا جایی که امکات دارد خودداری شود و یا اینکه این تجمعات با رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

طرح واکسیناسیون خانه به خانه در قالب ۷۰ تیم در بانه در حال انجام است و حدود ۲۰ هزار خانوار حاشیه نشین را تحت پوشش قرار می دهد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha