کره جنوبی، پس از آزمایش های مکرر موشکی کره شمالی به حالت آماده باش درآمد

تهران- ایرنا - وزیر دفاع کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که بعد از انجام چندین آزمایش موشکی از سوی همسایه شمالی، به نیروهای دفاعی و رزمی خود دستور آماده باش داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، "سو وودک" وزیر دفاع این کشور امروز در بازدیدی که از واحدهای فرماندهی رززمی موشکی ارتش کشور به عمل آورد، شرایط رزمی آنها را مورد بررسی قرار داده و به آنها دستور آماده باش کامل داد.
وی در این خصوص گفت: با درک وضعیت حساس فعلی بعد از انجام ۷ آزمایش موشکی مختلف توسط کره شمالی به این نتیجه رسیدیم که نیروهای رزمی کره جنوبی چاره ای ندارند جز اینکه آمادگی رزمی و دفاعی خود را برای مقابله با هر وضعیت جدیدی بطور فراگیر حفظ کنند.

وودوک با اعلام اینکه آزمایش های موشکی جدید همسایه شمالی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت کره جنوبی و جهان به شمار می آید، خاطر نشان کرد که در مقطع فعلی حفظ قابلیت رزمی ارتش برای شناسایی موشک ها و پاسخ به حملات احتمالی بسیار ضروری تر از همیشه است. 

در پی تحرکات جدید کره شمالی بود که دولت آمریکا امروز مستقیماً از کره شمالی درخواست کرد تا به مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط در مورد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور بپیوندد.

کره جنوبی، پس از آزمایش های مکرر موشکی کره شمالی به حالت آماده باش درآمد

یک مقام آمریکایی با طرح این موضوع به شبکه "تی آر تی" ترکیه گفت که آزمایش اخیر کره شمالی بخشی از یک الگوی بی ثبات کننده فزاینده و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و در نتیجه قوانین بین المللی است.

کره شمالی روز یکشنبه بزرگترین آزمایش موشکی خود را از سال ۲۰۱۷ انجام داد. این پرتاب بالستیک به عنوان گامی نزدیک به از سرگیری آزمایش‌های مورشک های دوربرد توسط کره شمالی تلقی می‌شود.

به گفته این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این نگرانی وجود دارد که کره شمالی آزمایش‌های دوربرد را از سر بگیرد و به توقف آزمایش‌های هسته‌ای خود پایان دهد.

وی گفت: «این وضعیت نیاز به پاسخ دارد. شما خواهید دید که ما اقداماتی را انجام می‌دهیم که برای نشان دادن تعهد ما به متحدانمان طراحی شده است… و در عین حال ما فراخوان خود را برای دیپلماسی تکرار می‌کنیم. ما آماده هستیم و در تلاش برای گفت وگوهایی که نگرانی‌ها را برطرف می‌کند بسیار جدی هستیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha