کاهش ۳۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی خلاف قانون مصوب مجلس است

زنجان - ایرنا - عضو هیات علمی و شورای صنفی اساتید دانشگاه زنجان گفت: کاهش ۳۰ درصدی حقوق افزایش یافته اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم در ماههای گذشته، خلاف قانون مصوب مجلس است.

دکتر رهام شرف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با اعضای هیات علمی غیر بالینی دانشگاه های علوم پزشکی، باید ۶۰درصد به حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم اضافه می شد.

وی اظهار داشت: این موضوع در واقع در راستای عدالت بود و چندین سال بود که در این خصوص اجحاف شده بود.

شرف، بابیان اینکه سرانجام قانون همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تایید شورای نگهبان هم رسید، تصریح کرد: در این راستا احکام صادر شد و طی چند ماه گذشته این افزایش پرداخت می شد که به ناگاه از ماه جاری سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه ها فشار آورده که ۳۰ درصد از آن ۶۰ درصد افزایش حقوق را واریز نکنید چون این ۳۰درصد دوم باید از طریق فروش اموال تامین شود که هنوز محقق نشده است.

شرف، خاطرنشان کرد: از طرفی فروش اموال به عهده خود دولت بوده نه به عهده دانشگاه ها و دولت وظیفه داشته قانون مصوب مجلس را پیاده سازی کند.

وی بیان اینکه حقوق دی ماه اعضای هیات علمی دانشگاه ها با لغو احکام، ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این نوع رفتارها موجب بی انگیزگی و رخوت در استادان دانشگاه می شود و این خود عاملی برای مهاجرت اعضای هیات علمی است.

شرف افزود: یک بحث این موضوع، بحث مالی است ولی بحث مهمتر آن بی احترامی است که با این کار به اعضای هیات علمی می شود.

 عضو هیات علمی و شورای صنفی اساتید دانشگاه زنجان گفت: افزایش حقوق استادان دانشگاه  مبلغ هنگفتی هم نیست و ماهی نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز است و این مبلغی نیست که به خاطر آن بخواهند به نخبگان کشور ضربه بزنند.

شرف به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ منزلت اساتید و نخبگان اشاره کرد و اظهار داشت: این کار سازمان برنامه و بودجه، جو نامطلوبی را در دانشگاه ها ایجاد کرده است و دانشگاه ها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند، از این رو درخواست داریم به دلیل پیامدهای منفی، این موضوع از جانب رییس جمهور و نمایندگان مجلس حل شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha