۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84631835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: دستگاهها تا پایان بهمن برای عقب‌نشینی از ساحل فرصت دارند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل گفت: ۲۴۳ نقطه ساحلی گیلان در حریم ۶۰ متری دریا و در تصرف نهادهای و سازمانهای دولتی وخصوصی قرار گرفته است که تا پایان بهمن ماه برای تعیین تکلیف تصرفات آنها فرصت داده شد.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر با بیان اینکه حدود ۷۹ کیلومتر از سواحل در تصرف افراد حقیقی و نهادهای دولتی و سایر دستگاهها قرار دارد اظهار داشت: یک بخش از این تصرفات دارای سند مالکیت است که به دلیل پیشروی دریا وارد قسمت حریم شده‌اند.

وی با انتقاد از ادامه داد: بخش دیگر از دستگاهها نیز در سواحل دیوارکشی و محصور کرده اند و نمی گذارند مردم از انفال عمومی استفاده کنند.

عباسی با اشاره به اینکه بعد از دستور رییس جمهوری بر آزادسازی تصرفات سواحل دریا بلافاصله نشستی برگزار شد، اظهار داشت: اعلام کردیم که دستگاههای دولتی و غیردولتی باید حریم ۶۰ متر را بدون استثنا رعایت کنند.

استاندار گیلان تاکید کرد: در صورت امتناع از قانون و دستور رییس جمهور با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رییس جمهور در نشست های متعدد در سفر یکروزه خود به گیلان از جمله شورای اداری و همچنین نشست با نخبگان و اصحاب رسانه تاکید کرد که با فوریت و ظرف مدت حداکثر ۲۰ روز هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، اقدام لازم را انجام داده و معمول و نتیجه برای استحضار را به دفتر رئیس جمهور اعلام کنند.

 گیلان دارای بیش از ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر تا آستارا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha