جهاد تبیین از مهمترین رسالت‌ها در دهه فجر است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رسالت‌ها در اجرای برنامه‌های دهه فجر، جهاد تبیین برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در نشست خبری برنامه‌های کمیته‌های قرآنی، هیات مذهبی و انجمن‌های اسلامی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: باید در برابر اهداف شوم دشمنان، اقدام تهاجمی داشته باشیم و یکی از ابزاری که دسیسه‌های دشمنان را ملغی می‌کند، جهاد تبیین است.

وی گفت: اگر مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت زهرا (س) به مداحان که از افراد تاثیرگذار هستند، توصیه به جهاد تبیین می‌کنند به خاطر حساسیت موضوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: تحریف انقلاب یکی از اقدامات دشمنان است و جهاد تبیین عامل بسیار اثرگذار برای جلوگیری از تحریف به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در واقع مقابله با روایت‌سازی‌های جعلی دشمنان است افزود: دشمنان در حال القای تفکراتی هستند که عده‌ای هم آن را باور می‌کنند لذا باید آرمان‌ها و برکات انقلاب به‌خوبی بیان شود تا به حرکت قطار انقلاب کمک کند و سد بزرگی بر سر راه دشمنان شود.

حجت الاسلام رضایی گفت: مناسبت‌هایی که در سال وجود دارد بهترین فرصت برای جهاد تبیین است و در راس آن دهه فجر قرار دارد و دل‌های مردم آماده دریافت تبیین‌گری است.

وی افزود: همه در هر مسئولیتی باید خود را تبیین‌گر بدانند و این تکلیف برای همه است که به تبیین‌گری بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در همین راستا برخی برنامه‌ها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده که تمامی آنها به دنبال تبیین‌گری است.

وی با اشاره به پویش پرچم افتخار در دهه فجر اظهار داشت: این پویش به‌صورت ملی و در استان خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود که حداقل هزار پرچم جمهوری اسلامی بین مردم برای نصب سر در منازل و مغازه‌ها توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی گفت: با ارسال عدد یک به سامانه ۳۲۱۲ از طریق پست، پرچم رایگان تحویل می‌شود.

وی از برگزاری پویش سرود افتخار در دهه فجر نیز خبر داد و افزود: هر سرود انقلابی که فردی یا گروهی خوانده و عکس و فیلم آن ارسال شود، سرودها دریافت و از شبکه سه پخش خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای این کار باید عدد ۲ به سامانه ۳۲۱۲ ارسال شود گفت: سرودهای دریافت شده در فضای مجازی هم بارگذاری خواهد شد.

وی دیدار طیف‌های مختلف جوانان و جمعی از فعالان شاخص قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر ذکر کرد و افزود: به مناسبت دهه فجر حدود ۶۰۰ مورد محافل انس با قرآن در مساجد، هیات و موسسه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

رضایی برگزاری کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، روایت‌گری و بیان خاطرات انقلاب اسلامی توسط فجرآفرینان، کارگاه سبک زندگی قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب انقلاب و محصولات قرآنی در ۱۰۰ نقطه استان، دیدار و تجلیل از روحانیون پیشکسوت و فعالان دوران انقلاب، اجرای سرود و پخش تولیدات جامعه هدف در فضای مجازی استان و کشور را از دیگر برنامه‌های دهه فجر برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت ویژه ۵۰۰ سخنران در خراسان جنوبی گفت: چهار گروه ویژه تبلیغی از قم وارد استان می‌شوند که در برخی شهرستان‌های مستقر خواهند شد تا در دهه فجر به کار تبلیغ بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: برگزاری همایش تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی، برپایی نمایشگاه به‌صورت حقیقی یا مجازی، شناسایی و اعزام گروه‌های جهادی قرآنی به مناطق محروم و اجرای مسابقه قرآنی به‌صورت روزانه نیز پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: نوآوری، خلاقیت و کاربردی بودن از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌های دهه فجر امسال است.

حجت الاسلام رضایی درباره برگزاری مراسم اعتکاف در شرایط کرونایی امسال گفت: برنامه‌ریزی شده که اگر شرایط کرونایی اجازه دهد اعتکاف حتی با جمعیت حداقلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha