۲۰۰ برنامه طی دهه فجر امسال برای نوجوانان آذربایجان غربی برگزار می شود

مهاباد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری ویژه این قشر در کانون‌های استان برگزار می‌شود که آغاز آنها با سالروز ورود امام راحل به میهن در ۱۲ بهمن خواهد بود.

زهرا آبسوران عصر روز یکشنبه در دیدار با فرماندار اشنویه افزود: یکی از این برنامه ها، طرح "کبوتر کوچه ما" بوده که با محوریت شهدا اجرایی می شود و  کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال می توانند با ارسال آثار خود در قالب فیلم کوتاه شهدای محله و کوچه خود را معرفی کنند؛ برگزاری جشن انقلاب با عنوان "لبخند پیروزی" و ویژه برنامه “ما می‌توانیم” با تاکید بر توانمندی‌های علمی، پزشکی و فرهنگی و برگزاری ویژه برنامه میثاق با شهدا و امام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌های شاخص کانون در ایام الله دهه مبارک فجر امسال است.

وی افزود: فضاسازی و آذین‌بندی مراکز کانون، برپایی کارگاه‌ها و ایستگاه‌های سفال سازی، خوشنویسی و شعار نویسی، نقاشی با عنوان "من یک انقلابی ام"، شعر و قصه گویی با عنوان “قصه انقلاب”  از دیگر برنامه‌های این مرکز در دهه فجر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از آغاز کارگاه‌های تخصصی حضوری در کانون‌های استان نیز خبر داد و گفت: طرح کمک‌های اولیه شادی در مناطق حاشیه نشین شهرها با هدف ایجاد روحیه نشاط در بین کودکان و نوجوانان، رعایت عدالت فرهنگی، تعمیق فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق که اشنویه هم جزو شهرهای مجری این طرح است بزودی آغاز می شود.

فرماندار اشنویه نیز در این دیدار گفت: اهمیت کانون ها در رشد فکری و معنوی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است و تدارک برنامه‌های متنوع در دهه فجر توسط کانون در راستای انتقال دستاوردهای انقلاب به قشر کودک و نوجوان ضروری است.

سید علی ترابی افزود: تامین نیروی انسانی لازم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان ضروری است که امیدواریم در راستای حل این مشکل در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، برنامه‌های دهه فجر از ۱۲ بهمن شروع می شود و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha