۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84632196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زرد شدن رنگ کرونایی ۱۲ شهر گلستان و چند خبر کوتاه

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبر: 84632196
زرد شدن رنگ کرونایی ۱۲ شهر گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - زرد شدن رنگ کرونایی ۱۲ شهرستان گلستان، مطلوب نبودن استقبال از تزریق نوبت سوم واکسن، پیش بینی بارش خفیف، کشف بیش از ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق و دستگیری عامل انتشار اخبار کذب در فضای مجازی از مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه این استان شمالی است.

طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، هم اکنون ۱۲ شهرستان گلستان شامل مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، گرگان، گمیشان، بندترکمن و بندرگز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

***

پیش از ظهر امروز در محدوده خیابان صیاد ۱۵ شهر گرگان، جرثقیلی که در مجاورت یک ساختمان ۹ طبقه مشغول جا به جایی بار بود ، سقوط کرد و سبب مصدومیت چهار نفر در محل حادثه شد.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان از جان باختن یکی از مصدومان این حادثه خبر داد.

مقسم گفت: این فرد در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان جان خود را بر اثر شدت جراحات و آسیب وارده از دست داد.

وی افزود: یکی دیگر از مصدومان نیز با هوشیاری پایین در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

***

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: بر اساس الگوهای پیش‌یابی با حاکمیت جریانات جنوبی تا فردا شب جوی نسبتا آرام گاهی با وزش باد برای استان پیش بینی می‌شود و از عصر سه شنبه امواج کم فشار ناپایدار وارد استان خواهد شد.

سمیه ملاحی افزود: با فعالیت این سامانه برای عصر و شب سه‌شنبه بارش پراکنده باران و در نواحی کوهستانی بارش برف خفیف پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: دوباره روزهای پایانی هفته آسمان استان صاف می‌شود و برای روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش محسوس دما در استان خواهیم بود.

***

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: ۹۲ درصد مردم استان شامل یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۵۹ نفر نوبت اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد شامل یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۳۶۰ نفر نوبت دوم را تزریق کردند.

علی باقری افزود: روند مراجعه افراد برای تزریق نوبت سوم در استان مطلوب نیست و تاکنون از جمعیت یک ‌میلیون و ۱۷۴ هزار نفری واجد شرایط فقط ۲۷۳ هزار و ۳۶۳ نفر این نوبت را تزریق کردند.

وی گفت: تاکنون در مجموع ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۱۶۳ دز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با اشاره به آغاز واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها از دیروز، به خانواده‌ها توصیه کرد سریعتر برای واکسینه کردن فرزندان خود اقدام کنند.

***

فرمانده انتظامی علی آباد کتول از دستگیری ۲ نفر از عاملان انتشار فراخوان‌های اعتراضی و تشویش اذهان عمومی در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ الیاس تازیکه اظهارداشت: در راستای برخورد با هرگونه تجمعات و اقدامات هنجارشکن، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی و پشت پرده انتشار فراخوان‌های اعتراضی در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و فتا شهرستان با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق فضای مجازی و حقیقی، ۲ گرداننده صفحه اینستاگرامی که با انتشار مطالب تحریک‌آمیز نسبت به تشویش اذهان عمومی و شکل‌گیری تجمعات اعتراضی و خرابکارانه اقدام می‌کردند را در علی‌آبادکتول شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی علی‌آبادکتول تحریک مردم به تجمعات غیرقانونی و عضوگیری گسترده به منظور اقدامات خرابکارانه را از دیگر اتهامات این افراد عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با اسناد و مدارک به جرائم خود اقرار کردند.

*** ‌

فرمانده انتظامی گلستان گفت: حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالاهای غیرمجاز خارجی یکی از وظایف مهم پلیس بوده و در این راستا طرح مبارزه با قاچاق کالا توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هدف صیانت از تولید داخلی در سطح استان به مرحله اجرا در آمد.

سردار محمد سعید فاضل دادگر اظهارداشت: با اجرای این طرح، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ۱۰ تن چوب قاچاق، هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل و ۹۸۲ عدد لوازم جانبی موبایل کشف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران همچنین موفق شدند ۸۱ تن نهاده های دامی، ‌۳۷۵ کیلوگرم کود شیمیایی،‌۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ  و ۲۲ دستگاه ماینر قاچاق کشف کنند.

سردار دادگر با اشاره به دستگیری ۲۰ متهم در این رابطه و تشکیل پرونده برای آنان، گفت: بر اساس اعلام کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده ۲۵ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال برآورد شده است.

***

فرمانده انتظامی آق‌قلا گفت: با توجه به رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان، فردی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و توهین علیه چند نفر از شهروندان می‌کرد، شناسایی و احضار شد.

سرهنگ اکبر سجادی اظهار داشت: متهم که خانمی ۳۴ ساله است در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جرمی بود اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

***

فرمانده انتظامی رامیان گفت: روز گذشته در پی انتشار فیلمی مبنی بر حیوان‌آزاری یک فردی با خودروی پژو در یکی از محورهای ارتباطی شهرستان، این موضوع باعث واکنش‌های شدید و تشویش اذهان عمومی شد.

 سرهنگ ابوالفضل وزیری افزود: در این راستا ماموران انتظامی شناسایی خودرو و فرد مورد نظر را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده خودروی فرد بلافاصله شناسایی و مالک و راننده به انتظامی شهرستان فراخوانده شد.

سرهنگ وزیری گفت: راننده خودرو پس از حضور در مقر انتظامی اظهار پشیمانی و ندامت کرد.

***

آیین تودیع و معارفه فرماندار رامیان با حضور سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات جواد صادقلو تقدیر و مهدی استیری به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha