۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84632228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات فرانسه کارنامه مکرون را فاجعه‌بار ارزیابی کرد

تهران- ایرنا- نامزد حزب راست فرانسه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور گفت که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه باید پیش از دور نخست انتخابات برای آنچه که وی آن را «پی بردن به کارنامه فاجعه‌بار و روبرو شدن با واقعیت» نامید، مناظره کند.

به گزارش تارنمای خبری روزنامه لو فیگارو، والری پکرس Valérie Pécresse که در برنامه‌ای تحت عنوان «یکشنبه با سیاست» در شبکه سه فرانسه صحبت می‌کرد، ‌اظهار داشت: امیدوارم امانوئل مکرون با این مناظره موافقت کند. من به صراحت درخواست مناظره با رئیس جمهوری دارم.

وی که بر اساس این گزارش در نظرسنجی‌ها شانه به شانه مارین لوپن از جناح راست افراطی فرانسه و پشت سر مکرون گام برمیدارد، تاکید کرد: رئیس جمهوری فرانسه باید در مورد کارنامه مصیبت‌بار خود در زمینه وضعیت مدارس، بیمارستان‌ها، خشونتی که در خیابان‌ها رو به افزایش است،‌ سیستم فضایی و وضعیت مهاجرت که خارج از کنترل شده، پاسخ دهد.

پکرس با بیان اینکه امتناع از مناظره پیش از دور اول انتخابات رویکردی کهنه و قدیمی است، دموکراسی مدرن امروزی را به معنای پذیرش گفت‌وگو و تضادها دانست و گفت: ما یک ریاست جمهوری توهین‌آمیز، مغرور، منزوی و غیرصمیمی داریم.

در همین ارتباط گابریل آتال Gabriel Attal سخنگوی دولت در مصاحبه‌ای که شنبه شب به صورت برخط (آنلاین) از لو پاریزین پخش می‌شد، نسبت به سودمندی اینچنین مناظره‌هایی پیش از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور در برابر رقیبانی که به گفته وی «کمپین مردگان زنده» را راه‌اندازی می‌کنند،‌ اظهار تردید کرد.

چندی پیش نیز ژردن باردلا  Jordan Bardella نایب رئیس حزب جبهه ملی فرانسه نسبت به رویکرد مکرون انتقاد و آن را به «پنهان شدن» تعبیر کرد و به شبکه BFMTV گفت: اینکه رئیس جمهوری پس از تمام آنچه ما در این پنج سال تجربه کردیم، ‌برای بحث و گفت‌وگو به صحنه نمی‌آید، بی‌احترامی به فرانسوی‌ها و بی‌احترامی به دموکراسی است. این یک مدل بسیار خاص از دمکراسی است. ما از او می‌خواهیم که اعلام وجود کند و پشت نقش ریاست جمهوری پنهان نشود.

انتخابات دو دوره‌ای ریاست جمهوری فرانسه ۱۰ و ۲۴ آوریل سال جاری میلادی (۲۱ فروردین و چهار اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

تاکنون بیش از ۴۰ سیاستمدار نامزد راهیابی به کاخ الیزه شده‌اند و این در حالی است که رئیس جمهوری فعلی این کشور نامزدی خود را اعلام نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha