۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84632258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریمه ۱۵۷ میلیون ریالی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- مسوول واحد حقوقی دامپزشکی کردستان گفت: با شکایت این اداره کل، صاحبان پنج مرکز عرضه فرآورده خام دامی بیش از ۱۵۷ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آرش معزی اظهار داشت: در پی بازدیدهای مستمر و سرزده بازرسان بهداشت عمومی ستادی و شهرستانی اداره کل دامپزشکی از وضعیت بهداشتی مراکز عرضه در سطح شهرستان سنندج، این تعداد مرکز عرضه فرآورده های خام دامی شناسایی شد.

وی افزود: این واحدهای متخلف شامل قصابی، مرغ فروشی و فروشگاه زنجیره ای است که به علت عرضه فرآورده های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته با تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: مراجع قضایی پس از بررسی مستندات، مراکز یاد شده را به پرداخت ۱۵۷ میلیون و ۳۶۵ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی مریوان

معاون سلامت دامپزشکی کردستان در بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی مریوان گفت: تعداد ۸۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی ها، مرغ فروشی و ماهی فروشی ها، رستوران ها، اماکن تهیه غذای آماده و فروشگاه های زنجیره ای شهرستان مریوان بازدید شد.

ناصر مخدوم افزود: در این بازدید علاوه بر ضبط مقدار ۶۹ کیلوگرم انواع فرآورده خام دام و طیور تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف، برای ۲ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی صورتجلسه ضبط فرآورده غیر قابل مصرف تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: همچنین با برنامه ریزی انجام شده و در بازرسی مجدد از چند مرکز مدنظر مقادیری فرآورده قطعه بندی شده غیر بهداشتی ضبط و خودرو سواری حامل محموله مرغ قطعه بندی شده از محل متواری شد که بلافاصله به نیروی انتظامی گزارش شد.

وی اضافه کرد: در بازرسی هفته گذشته سه تن پای مرغ فاسد و غیر قابل مصرف شناسایی و ضبط شد.

معدوم سازی هشت تن جگر منجمد مرغ فاسد

رییس شبکه دامپزشکی دهگلان از معدوم سازی هشت تن جگر منجمد مرغ فاسد و غیر قابل مصرف خبر داد که در یکی از شهرستان های مرزی کردستان ضبط شده بود.

شهرام کریمی اظهار داشت: چند روز قبل در یکی از شهرستان های مرزی کردستان محموله ترانزیتی حامل جگر مرغ منجمد به وزن هشت تن که فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه ای بود، شناسایی و توقیف شد که نظر به اهمیت موضوع طی بازدید از محموله مذکور و اخذ دستور مقام قضایی جهت ضبط موقت محموله اقدام به اخذ نمونه و انجام آزمایشات مربوطه توسط آزمایشگاه مرجع شد.

وی گفت: پس از اعلام نتایج و محرز شدن اینکه محموله یاد شده قابلیت مصرف انسانی ندارد، بنا به دستور مقام قضایی و بر اساس مقررات، نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر هستند، سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha