۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84632449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتاق فکر برای توسعه شهرستان طبس تشکیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: با تشکیل اتاق فکر همه تلاش خود را به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ نخبگان و افراد صاحبنظر برای رشد و توسعه شهرستان به‌کار خواهیم گرفت.

علی‌اکبر رحیمی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان طبس با دستور کار "تکریم و معارفه سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس" که با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد، افزود: توسعه شهرستان نیازمند همراهی همه مسوولان است، اطلاعات کافی از نقاط قوت و ضعف و ظرفیت‌ها و چالش‌های طبس دارم و همه تلاش خود را برای رفع کمبودها و مشکلات و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها به‌کار خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار است گفت: باید با افزایش سرمایه‌گذاری گام مثبتی در جهت بهبود شاخص‌های مختلف توسعه‌ای در منطقه برداریم.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس اظهار داشت: در دوران خدمتم در فرمانداری تلاش خواهم کرد که منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌ها و راهبردهای دولت مردمی آیت االله رییسی را سرلوحه مسیر حرکت و تلاش قرار دهم.

وی افزود: با نگاهی به تاریخ می‌توان دریافت تا زمانی که نگاه بشر به قدرت‌طلبی بوده نتیجه‌ای جز زیان و خسارت در شهر، شهرستان و کشور حاصل نشده است، اگر می‌خواهیم در فراز و فرود زمان از بین نرویم و برای همیشه ماندگار باشیم باید خدمت صادقانه داشته باشیم.

رحیمی گفت: باید در خدمتگزاری صادقانه به مردم، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین را سرلوحه کار خود قرار دهیم که نگاه آنان به خدمت، ادای تکلیف و خدمت‌‎رسانی جهادی به مردم بوده است.

مسوولان وقت خود را وقف نظام و مردم کنند

امام جمعه طبس هم در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری بر واژه جهاد تبیین تاکید زیادی دارند و امیدواریم به ندای رهبر عزیزمان لبیک گفته باشیم و یکی از مصادیق کلام مقام معظم رهبری درباره این موضوع ما مسوولان هستیم که در این کشور جایگاه و مسوولیت داریم.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی افزود: این فرصت‌ها بسیار زودگذر است و دوره مسوولیت‌ها در یک چشم بر هم زدن به آخر می‌رسد، مسوولیت‌ها جابه‌جا می‌شود ولی آنچه برای مسوولان باقی می‌ماند، خدمات و اقدامات موثری است که برای مردم انجام دادند.

وی بیان کرد: به تعبیر امام علی (ع) مسوولیت امانتی از طرف خداوند متعال است که باید مسوولان تلاش کنند خدمت بی‌منت و جهادی برای مردم داشته باشند.

امام جمعه طبس گفت: افرادی که در جامعه مسوولیت می‌گیرند یک عنوان و شخصیت اجتماعی کسب می‌کنند که باید این عنوان‌ها و سمت‌ها در راستای خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام وجود در برابر نظام و انقلاب ایستاده‌اند افزود: امروز باید کار جهادی کنیم و بارها مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند که باید کار جهادی در راستای مقابله با اهداف دشمن باشد.

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر مسوولانی خدماتی انجام دادند که مایه امیدواری و دلگرمی مردم به نظام شود، این کار جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان وقت خود را وقف نظام و مردم کنند افزود: مسوولان به‌گونه‌ای عمل کنند که مملکت و جامعه ما ام‌القرای جهان اسلام باشد چرا که بسیاری از مستضعفین جهان دل به انقلاب ما بسته‌اند.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۹ پروژه عمرانی و خدماتی

سرپرست سابق فرمانداری ویژه طبس هم گفت: در دوران خدمت، فضای همدلی را ایجاد کردیم تا زمینه پیشرفت، توسعه و ترقی شهرستان فراهم شود.

مهدی الاهی افزود: در پنج ماه دوران خدمتم به عنوان سرپرست فرمانداری با هماهنگی استانداری خراسان جنوبی برای دوبانده سازی راه‌های شهرستان، تامین آب شرب، ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات بهداشتی و تخصصی از جمله یک دستگاه ام ار آی، افزایش پروازها و بازگشت سهم شهرستان از محل درآمد معادن پیگیری‌های زیادی انجام دادیم.

وی گفت: دهه فجر نیز در این شهرستان ۴۹ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری طبس عنوان کرد: از این تعداد ۴۴ پروژه افتتاح و پنج پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد و از مجموع ۲۷۹ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های دهه فجر ۲۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۲۷ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

وی گفت: با افتتاح این تعداد پروژه برای ۱۷۹ نفر در شهرستان طبس اشتغال پایدار ایجاد می‌شود و بخش قابل توجهی از مردم شهرستان طبس از مزایای این طرح‌ها برخوردار خواهند شد.

"علی‌اکبر رحیمی" با حکم استاندار خراسان جنوبی به سمت سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس منصوب و امروز در شورای اداری این شهرستان معرفی شد.

علی‌اکبر رحیمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، عناوین معاون مدیرکل راه و شهرسازی، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس و ناظر عالی پروژه‌های راه و شهرسازی را در سوابق اجرایی خود دارد.

پیش از این "مهدی الاهی" به مدت پنج ماه سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس بود که در این آیین از خدمات وی قدردانی شد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند تنها شهرستان این استان است که فرمانداری ویژه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha